آزمایش موشکی جدید کره شمالی/پیونگ یانگ یک موشک به سمت دریای ژاپن شلیک کرد

4:00 - 08 خرداد 1396
کد خبر: ۳۱۳۸۱۳
این موشک از منطقه وونسان در شرق کره شمالی پرتاب شده و در منطقه اقتصادی دریای ژاپن فرود آمده است.
به گزارش گروه بین‌الملل ،خبرگزاری کره جنوبی به نقل از مقامات ارتش این کشور گزارش داد که کره شمالی یک موشک بالستیک دیگر آزمایش کرده است. هنوز نوع این موشک مشخص نشده است اما مقامات نظامی کره جنوبی به رویترز گفته اند که احتمالا از نوع موشک بالستیک اسکاد بوده است.

این موشک از منطقه وونسان در شرق کره شمالی پرتاب شده و در منطقه اقتصادی دریای ژاپن فرود آمده است.

ستاد مشترک ارتش کره جنوبی طی بیانیه ای اعلام کرد که این آزمایش به «مون جائه این» رئیس جمهوری جدید این کشور اطلاع داده شده و وی خواستار جلسه اضطراری امنیتی شده است.

کاخ سفید نیز طی بیانیه‌ای اعلام کرد که دونالد ترامپ در جریان این آزمایش موشکی قرار گرفته است.

ستاد فرماندهی آسیا-اقیانوسیه آمریکا گفته است که این موشک یک موشک کوتاه برد بوده و از لحظه شلیک تا فرود آن به مدت 6 دقیقه در آسمان بوده است.

این نهمین آزمایش موشکی کره شمالی از آغاز سال 2017 است. گفته میشود این موشک در دریای ژاپن فرود آمده است.

این درحالیست که کره شمالی روز یک شنبه نیز یک سامانه جدید پدافند هوایی را آزمایش کرده بود.

خبرگزاری حکومتی کره شمالی تاکید کرده این سیستم که قابلیت آن تایید شده است، باید به تولید انبوه برسد تا به سراسر کشور ارسال شود.

به دنبال آزمایش این سامانه که با حضور و نظارت کیم جونگ اون رهبر کره شمالی انجام شده بود آمریکا سومین ناو هواپیمابر خود را عازم منطقه کرده است. آمریکا پیش از این و به دنبال تشدید تنشها در شبه جزیره کره 2 ناو هواپیمابر خود را به آبهای کره جنوبی اعزام کرده بود.

پایگاه خبری صدای آمریکا روز یک شنبه گزارش داد که ایالات متحده برای هشدار دادن به کره شمالی، سومین ناو هواپیمابر خود را به منطقه غربی اقیانوس آرام و نزدیک شبه جزیره کره اعزام کرده است.

ناوهای هواپیمابر «کارل وینسون» و «رونالد ریگان» چند هفته قبل و زمان بالا گرفتن تنش‌ها میان «پیونگ‌یانگ» و «واشنگتن» حول برنامه موشکی بالستیک و هسته‌ای کره‌شمالی، به آب‌های غرب آسیا اعزام شده بودند.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *