برخورد قاطع دستگاه قضایی با متظاهرین به روزه خواری / واحدهای صنفی متخلف تعطیل می‌شوند

11:42 - 07 خرداد 1396
کد خبر: ۳۱۳۵۹۴
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
دادستان عمومی و انقلاب مرکز مازندران از برخورد قاطع دستگاه قضایی با متظاهرین به روزه خواری در ملاء عام خبر داد.
حجت الاسلام والمسلمین اسدا... جعفری درگفت‌وگو با خبرنگار گروه حقوقی و قضایی از برخورد قاطع دستگاه قضایی با متظاهرین به روزه خواری در ملاء عام خبر داد.

وی با بیان اینکه طبق قانون مجازات اسلامی تظاهر به عمل حرام در انظار و اماکن عمومی و معابر، کیفر حبس یا شلاق را در پی خواهد داشت، اظهارکرد: به کلیه افرادی که به هر دلیل در انظار عمومی روزه خواری می‌کنند اعلام می‌کنیم برخورد لازم و قاطع توسط ضابطین قضایی و دستگاه‌های مربوطه با این افراد صورت خواهد گرفت.

دبیر ستاد پیشگیری و مبارزه با جرائم خاص استان مازندران افزود: به منظور مراعات شأن و حرمت این ماه مبارک لازم است تمام صنوف و واحدهای خدماتی و تجاری همچون سنوات گذشته ضمن بزرگداشت شعائر اسلامی از ارائه هرگونه خدماتی که موجبات تظاهر به روزه خواری را فراهم نماید، پرهیز کنند.

حجت الاسلام والمسلمین جعفری تاکید کرد: در صورت مشاهده تخلف یاد شده در هریک از واحدهای صنفی، نسبت به تعطیلی آن واحد طبق ضوابط قانونی اقدام خواهد شد.

وی افزود: لازم است متولیان مساجد و هیات‌های مذهبی نیز ضمن همکاری و تعامل با مسئولین ذیربط در تأمین نظم، امنیت شهر و تسهیل رفت و آمد مطلوب‌تر خصوصاً در لیالی پرشکوه قدر، پخش صدای بلندگو‌ها را در مراسم به گونه‌ای تنظیم نمایند که موجبات آسایش سالخوردگان و بیماران فراهم شود.

حجت الاسلام والمسلمین جعفری خاطرنشان کرد: با آرزوی بهبود و سلامتی برای بیماران و افرادی که به جهت عذر شرعی قادر به روزه داری نمی‌باشند انتظار می‌رود از تظاهر به روزه خواری که عواطف و احساسات دینی را جریحه دار می‌نماید اجتناب کنند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *