مسائل سیاسی و امنیتی دلیل تاخیرهای طولانی مدت پروازهای ایران-عراق

10:11 - 07 خرداد 1396
کد خبر: ۳۱۳۵۳۶
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: در سفرهای هوایی به عراق، بخاطر بروز مسائل سیاسی و امنیتی گاها تاخیرهای طولانی مدت مشاهده می شود لذا شرایط منطقه ای به نوعی تاثیرگذارتر از عوامل مدیریتی در پروازها می شوند و تاخیرها را رقم می زنند.
هوا
سیداحسن علوی، نماینده سنندج در مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار گروه سیاسی درباره سریال دنباله دار تاخیرهای چندین ساعته برخی از پروازهای داخلی و خارجی، بیان کرد: در این مدت تاخیرات کمتر از قبل شده بود ولی از این جایی که هواپیماهای نو جایگزین نشده و هنوز آن نیازهایی که در ناوگان هواپیمایی داشتیم، مرتفع نشده اند چنین مشکلاتی در پروازها بوجود می آید.
 
 وی ادامه داد: قرار بود امسال 9 فروند هواپیما به ایران تحویل بدهند که با این رفتارها و بدعهدی های جدیدی که آمریکاییها می کنند شاید جلوی ورود هواپیماهای نو به ایران گرفته شود.

نماینده سنندج در مجلس خاطرنشان کرد: ما هواپیماهای زمین‌گیری داریم که این هواپیماها مشکلاتی دارند و قاعدتا همیشه از چند پرواز در تعدادی موارد با تاخیرات طولانی مدت مواجه می شویم که بدلیل نقص هواپیما و یا احتمالا بروز مشکلاتی در فرودگاه هستند و تا هواپیمای جایگزین نداشته باشیم این مشکلات به قوت خود پابرجاست.

علوی با بیان اینکه معدل عملکرد مسئولین در هواپیمایی تا حدودی مثبت بوده، گقت: گاهی تاخیر در پروازهای خارجی به خاطر ناامنی است که اجازه پرواز را نمی دهد و تا آن جایی که می دانم پروازهای داخلی خیلی کم تاخیر دارند.

عضو کمیسیون عمران مجلس تصریح کرد: در سفرهای هوایی به عراق، بخاطر بروز مسائل سیاسی و امنیتی گاها تاخیرهای طولانی مدت مشاهده می شود لذا شرایط منطقه ای به نوعی تاثیرگذارتر از عوامل مدیریتی در پروازها می شوند و تاخیرها را رقم می زنند.

علوی عنوان کرد: ما هواپیماهایی داریم که بخشی از آنها از سقف پروازشان هم بیشتر پرواز می کنند تعدادی هم داریم که هنوز به متوسط عمرشان نرسیده اند. ما کلا 290 هواپیما داریم که با این ها کارحمل و نقل هوایی در کشور را انجام می دهیم.

وی درباره پرداخت جریمه در پروازهای خارجی که تاخیرهای طولانی دارند، گفت: معاهدات بین المللی در این باره وجود دارد تا مسافران در پروازهای خارجی تاوان این دیرکرد پروازها را دریافت کنندو قاعدتا این معاهدات در ایران هم اجرا می شوند.   
 
انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *