مردم با اهداف انسان‌دوستانه ستاد دیه آشنایی ندارند

14:41 - 05 خرداد 1396
کد خبر: ۳۱۳۰۳۶
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
حیدری رئیس کل دادگستری استان آذربایجان غربی گفت: متاسفانه میزان کمک‌ها در آذربایجان غربی نسبت به سایر استان‌ها از سرانه کمتری برخوردار است که این موضوع ریشه در عدم آشنایی مردم با اهداف انسان‌دوستانه ستاد دیه دارد.
توکل حیدریبه گزارش گروه حقوقی و قضایی به نقل از روابط عمومی ستاددیه کشور، در آستانه ماه مبارک رمضان به منظور جلب حداکثری مشارکت‌های مردمی «جلسه هم‌اندیشی جشن گلریزان شهر ارومیه» با حضور حجت‌الاسلام سید مهدی قریشی نماینده ولی فقیه و امام جمعه ارومیه، میر علی‌اکبر بنی‌هاشمی مدیرکل زندانها، توکل حیدری رئیس کل دادگستری و یحیی سلطانی، مدیر نمایندگی ستاددیه استان آذربایجان غربی برگزار شد.

توکل حیدری رئیس کل دادگستری استان آذربایجان غربی در این نشست اظهار کرد: طی سال‌های گذشته زحمات زیادی برای آزادی زندانیان جرائم غیر عمد و حبس‌زدایی از ندامتگاه‌های این استان کشیده شده است و جشن‌های متعددی نیز با مشارکت پر شور خیرین نوعدوست برگزار شده، اما متاسفانه میزان کمک‌ها نسبت به سایر استان‌ها از سرانه کمتری برخوردار است که این موضوع ریشه در عدم آشنایی مردم با اهداف انسان‌دوستانه ستاد دیه دارد.

رئیس هیئت امناء ستاددیه این استان افزود: در جلسه‌ای که با حضور اعضاء ستاد دیه برگزار شد بر تاکید این مجموعه حمایتی در اطلاع‌رسانی از فلسفه وجودی این نهاد و شناخت بیشتر مردم از عملکرد آن تاکید گردید، چرا که بدون شک آگاهی‌بخشی و اعتماد‌دهی هر اندازه بیشتر شود حمایت مادی و معنوی عمومی هم به اندازه آن افزایش خواهد یافت.

وی ادامه داد: اگر اطلاع‌رسانی درست انجام شود مردم می‌دانند که همه زندانیان کلاهبردار و سارق نیستند و ممکن است جوانی به خاطر مهریه‌های معقول، اما غیرقابل پرداخت و یا وقوع حوادثی از قبیل تصادفات رانندگی یا ورشکستگی‌های اقتصادی روانه زندان شده باشند.

رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی با اشاره به آمار زندانیان جرایم غیرعمد این استان گفت: در حال حاضر تعداد ۴۶۰ مددجوی جرایم غیرعمد در بند زندان‌های استان تحمل حبس می‌کنند که مبلغ بدهی این افراد رقمی معادل ۱۲۰ میلیارد ریال است .

وی گفت: امیدواریم به برکت ایام نورانی ماه مبارک رمضان و با استفاده از کلام شیوای ائمه‌جمعه و جماعت سراسر این استان و همیاری رسانه‌های دیداری و شنیداری بتوان ضمن اخذ گذشت از شکات منابع لازم برای آزادی این دسته از زندانیان را از محل کمک‌های مردمی جمع‌آوری شده در جشن‌های گلریزان از بند حبس رهایی بخشید.


انتهای پیام /


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *