تسریع در روند ورود گردشگران و سرمایه‌گذاران خارجی به اصفهان

12:41 - 27 ارديبهشت 1396
کد خبر: ۳۰۹۸۶۵
مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری اصفهان، در نشست تخصصی با اعضای کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی که به اصفهان سفر کرده بودند، گفت:به‌دنبال تسریع در روند ورود گردشگران خارجی و تسهیل و حمایت از بخش خصوصی در امر سرمایه‌گذاری گردشگری در اصفهان هستیم.
به گزارش گروه جامعه ،فریدون الله‌یاری ضمن خیرمقدم‌گویی به اعضای کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی و تشکر از حضور سه‌روزه اعضای این کمیسیون در اصفهان و بررسی مسائل و مشکلات استان در حوزه‌های گردشگری، میراث‌فرهنگی و صنایع‌دستی، تأکید کرد: با توجه به رشد روزافزون ورود گردشگران خارجی به ایران و به‌ویژه استان اصفهان و رشد روزافزون این صنعت، بیش از هر زمان دیگر به کمک مجلس شورای اسلامی برای رفع موانع موجود در این حوزه نیازمندیم.

وی همچنین تأکید کرد: سیاست‌ها در استان اصفهان، تسریع در روند ورود گردشگران خارجی و حمایت از بخش خصوصی به‌منظور تسهیل در امر سرمایه‌گذاری در صنعت گردشگری است. امیدواریم با کمک مجلس شورای اسلامی بتوانیم به اصلاح فرهنگ بخشی‌نگری در سازمان‌ها و نهادهای دولتی و ابزار جلوگیری از موازی‌کاری بسیاری از دستگاه‌ها، اصلاح یا تغییر قوانین موجود و همچنین اصلاح ساختار اداری کشور در حوزه‌های گردشگری و به‌ویژه هنرهای سنتی دست پیدا کنیم.

رفع قوانین دست‌وپاگیر اداری به‌منظور توسعه سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری

در ادامه این نشست، محمداسماعیل سعیدی، رئیس هیئت اعزامی به اصفهان ازسوی کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی، نیز با ایراد سخنانی، ضمن تشکر از میهمان‌نوازی مسئولان میراث‌فرهنگی استان اصفهان، تأکید کرد:هدف مجلس شورای اسلامی از ورود به مباحث مربوط به میراث‌فرهنگی اصلاح تنگناهای موجود در ساختار اداری با هدف توسعه کشور برمبنای گردشگری و اصلاح و تدوین قوانین مرتبط با این حوزه است.

وی عنوان کرد: با حضور سه‌روزه در اصفهان به‌عنوان قطب اصلی میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری کشور به نتایج خوبی دست یافتیم که پس از ارائه آن‌ها به مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی تلاش خواهیم کرد تا با وضع قوانین جدید یا اصلاح قوانین موجود، به رشد روزافزون گردشگری به‌عنوان یکی از اصلی‌ترین محورهای تحقق اقتصاد مقاومتی دست یابیم.

سعیدی تصریح کرد: به همین منظور، بررسی‌های ما نشان می‌دهد که در مواردی باید دولت و مجلس برای رفع موانع موجود گام بردارند، که از آن جمله می‌توان به لزوم استفاده هر چه بیشتر از تشکل‌های مردم‌نهاد (سمن‌ها) در توسعه گردشگری، اصلاح قوانین صنفی و مالیاتی در حوزه‌های گردشگری و صنایع‌دستی، رفع قوانین دست‌وپاگیر اداری با هدف توسعه سرمایه‌گذاری، رفع معضلات ناشی از موازی‌کاری دستگاه‌های دولتی در حوزه‌های فعالیت سازمان میراث‌فرهنگی و لزوم مبارزه با ورود صنایع‌دستی خارجی به کشور با الگوگیری از اصفهان اشاره کرد.

این هیئت پس از سه روز اقامت در استان اصفهان و بررسی شاخصه‌های گردشگری و میراث‌فرهنگی این استان، ظهر امروز اصفهان را به‌مقصد تهران ترک کردند.
انتهای پیام/ 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *