ارائه آموزش به مدیران برای کاهش خطاها توسط دیوان محاسبات

23:25 - 25 ارديبهشت 1396
کد خبر: ۳۰۹۳۲۹
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
«عادل آذر» با تاکید بر اینکه در بخش پیشگیرانه برای مدیران ارائه آموزش‌ها موجب کاهش خطاها خواهد شد افزود: دوره‌های آموزشی را در نظر گرفتیم تا خطاهای به دلیل عدم اشرافیت به قانون به حداقل برسد، این دوره‌ها از مهرماه آغاز خواهد شد.
دیوان محاسباتبه گزارش گروه سیاسی ؛ رئیس دیوان محاسبات کشور در نخستین جلسه شورای اداری استان تهران در سال 96 با اشاره به فصول 54 و 55 قانون اساسی گفت: دیوان محاسبات کشور وظیفه پاسداری از بیت‌المال را دارد و این تفکر که چه چارچوبی بر این نهاد حکومتی وجود دارد، از اهمیت بسزایی برخوردار است.

وی با تاکید بر اهمیت جهان‌بینی مدیریت در دیوان محاسبات ادامه داد: تفسیر قانون و تحلیل آن در دیوان محاسبات موثر است. بی‌تردید پاسداری از بیت‌المال صرفا پاسداری از دارایی‌های فیزیکی نیست، اما راه مهم پاسداری از سرمایه انسانی قلمداد می‌شود.

وی تاکید کرد: ما متولی حوزه دولت هستیم، در بخشی که از بودجه هزینه می‌شود و برای آنکه نظارت هدایت‌گرایانه مقتدرانه و پیشگیرانه که شعار اصلی ما در دیوان محاسبات است محقق شود، برنامه‌ریزی دقیقی انجام داده‌ایم. در بخش پیشگیرانه برای مدیران دوره‌های آموزشی در نظر گرفتیم تا خطاهای به دلیل اشرافیت به قانون به حداقل برسد.

رئیس دیوان محاسبات کشور در دستور کار قرار دادن مشاوره در حوزه هدایت‌گرایانه را از دیگر اقدامات دیوان محاسبات کشور خواند و افزود: برای آنکه مدیر در ریل توسعه اثرگذار باشد، باید بدون آنکه اذیت شود در بُعد برداشت مثبت از قانون مشاوره دریافت کند. به عنوان رئیس کل دیوان محاسبات مدیران را سرمایه اصلی کشور می‌دانم و در مرحله‌ای که تخلفی دیده شود، قطعا توسط حسابرسان دیوان بررسی خواهد شد.

وی تاکید کرد: ماموریت ویژه قانون برنامه و بودجه که در دیوان تنظیم می‌شود از سوی رئیس مجلس شورای اسلامی بر عهده بنده گذاشته شده که تلاش خواهیم کرد آن را نهایی کنیم.

در این جلسه ابراهیم نامداری با حکمی از سوی عادل آذر رئیس دیوان محاسبات کشور به عنوان مدیر کل جدید محاسبات استان معرفی شد.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *