مراسم تحلیف رئیس جمهور جدید فرانسه/اولاند کُد هسته‌ای را تحویل ماکرون داد+تصاویر

12:58 - 24 ارديبهشت 1396
کد خبر: ۳۰۸۸۱۱
مراسم تحلیف رئیس جمهور جدید فرانسه برگزار شد که در آن «فراسوا اولاند» کُد هسته‌ای را به وی تحویل داده است.
به گزارش گروه بین‌الملل ، مراسم تحلیف «امانوئل ماکرون» رئیس جمهور جدید فرانسه در کاخ الیزه برگزار شد.

ماکرون


«فراسوا اولاند» در این مراسم کُد هسته‌ای را به ماکرون تحویل داد.


ماکرون


پس از پایان مراسم تحلیف امانوئل ماکرون به عنوان جوان‌ترین رئیس جمهور فرانسه در کاخ الیزه فعالیت خود را آغاز خواهد کرد.

ماکرون


مقامات فرانسه به رویترز گزارش دادند که ماکرون روزدوشنبه نخست وزیر خود را معرفی خواهد کرد و روز سه‌شنبه نیز اعضای دولت جدید اعلام خواهند شد.

 این «فرانسوا اولاند» در حضور صدها خبرنگار از امانوئل ماکرون در کاخ الیزه استقبال کرد و دو طرف در دفتر ریاست جمهوری درباره موضوعات حساس با یکدیگر به مذاکره پرداختند.


اولاند

 تدابیر شدید امنیتی برای مراسم تحلیف پیش‌بینی شده و 1500 نیروی امنیتی در اطراف کاخ ریاست جمهوری و خیابان‌های اطراف آن مستقر شده‌اند.

نیروهای امنیتی فرانسه در اطراف کاخ ریاست جمهوری و خیابان «شانزلیزه» مستقر هستند و پلیس نیز مسیرهای ورودی به کاخ ریاست جمهوری را مسدود خواهد کرد کرده است.

ماکرون


ماکرون در پی مراسم تحلیف و یاد کردن سوگند در کاخ الیزه اولین سخنرانی خود به عنوان رئیس جمهور فرانسه را انجام داد و در این سخنرانی گفت که نهایت تلاشش را خواهد کرد تا دموکراسی را به فرانسه بازگرداند.

وی در این سخنرانی ضمن بیان این مطلب که تعهداتش را از یاد نخواهد برد گفت: اتحادیه اروپا و جهان بیش از هر زمان دیگری به فرانسه نیاز دارد.

رئیس جمهور جدید فرانسه در ادامه ضمن بیان این مطلب که مردم فرانسه پیروزی و امید را انتخاب کرده‌اند گفت: اقداماتی را انجام می‌دهم تا مردم به این عقیده برسند که فرانسه در آستانه شکست قرار ندارد.

امانوئل ماکرون که از حامیان اتحادیه اروپا به شمار می‌آید به دنبال همکاری نزدیک‌تر در راستای کمک به این اتحادیه در جریان خروج انگلیس است.

جوان‌ترین رئیس جمهور فرانسه  موفق شد در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری فرانسه با کسب 66.1% از آرا رقیب خود مارین لوپن، رهبر جبهه ملی و نامزد حزب راست افراطی فرانسه را با 33.9% از آرا، شکست دهد و به عنوان رئیس جمهور فرانسه انتخاب شود.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *