معدن یورت بین ۵ تا ۹ ماه برای تعیین وضعیت تعطیل می‌ماند/ کارگران معدن یورت هیچ معوقه مالی ندارند و بیمه بوده اند

10:43 - 21 ارديبهشت 1396
کد خبر: ۳۰۷۸۸۵
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: پلمپ کردن معدن مفهومی ندارد، اما با توجه به شرایطی که اخیرا برای معدن یورت پیش آمد، ممکن است بین ۵ تا ۹ ماه معدن تعطیل بماند تا وضعیتش مشخص شود و شرکت بهره بردار این معدن تصمیمات نهایی اش ادامه یا عدم ادامه کار در این معدن را بگیرند.
رضیان
عبدالله رضیان، نماینده قائمشهر درمجلس در گفت وگو با خبرنگار گروه سیاسی در خصوص امکان پلمپ معدن زمستان یوری اظهار کرد: قرار شده در حدود ۹ ماه بیمه بیکاری به کارگران معدن زمستان یورت بدهند تا درباره وضعیت معدن و شرایط ادامه کار تعیین تکلیف شود.
 
وی ادامه داد: پلمپ کردن معدن مفهومی ندارد، اما با توجه به شرایطی که اخیرا برای معدن یورت پیش آمد، ممکن است بین ۵ تا ۹ ماه معدن تعطیل بماند تا وضعیتش مشخص شود و شرکت بهره بردار این معدن تصمیمات نهایی اش ادامه یا عدم ادامه کار در این معدن را بگیرند.

این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: ما براساس جلسه‌ای که با گردانندگان این معدن داشتیم اسنادی را ارائه کردند که حقوق کارگران معدن را داده اند و کارگران هم بیمه معدنی داشته اند.

رضیان خاطرنشان کرد: شرکت گرداننده فقط اعلام کردند که کارگران تنها ۶ ماه از سال ۹۲ را حقوق معوقه داشته اند که این هم پرداخت شده است و قرار شده مدارک این پرداختی معوق را هم به ما ارائه کنند.

نماینده مردم قائمشهردرمجلس اضافه کرد: یک سری کاستی هایی بوده و گله هایی هم کارگران داشته اند و قرار شده هم کارگران و هم کارفرمایان حرف‌ها و گله هایشان را نزد دادگستری این شهرستان بیان کنند بعد هم ما با خود مدیران این شرکت معدنی جلسه‌ای بگیریم و پاسخ‌های آنان را هم بشنویم.

انتهای پیام /


حاج فردوس
|
-
|
۱۳:۱۳ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۱
0
0
در مصاحبه ها با خود کارگران که چیز دیگه میگن لطفا راستش رو بگید مردم از راست گفتن مسئولین استقبال می کنن
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *