رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

براساس سند ۲۰۳۰ باید تمام اطلاعات واحدهای آموزشی‌مان را به یونسکو بدهیم/بندهای سند ۲۰۳۰ با اصل قرآنی کاملا مغایرت دارند

12:19 - 20 ارديبهشت 1396
کد خبر: ۳۰۷۶۲۳
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
حاجی دلیگانی، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: به نظر می‌رسد کمیسیون آموزش هم می‌بایستی زودتر از این مسائل را رصد می‌کرد و هوشمندی به خرج می‌داد، اما مشکل اساسی از دولت است که چنین سندی را در دولت مصوب کرد بدون اینکه انعکاسی را در رسانه‌ها بدهد.
2030
حسینعلی حاجی دلیگانی، نماینده مردم شاهین‌شهر در گفت و گو با خبرنگار گروه سیاسی ، درباره بررسی سند ۲۰۳۰ در صحن علنی مجلس و بندهای مربوط به آن اظهار کرد: به نظر من این سند، پازلی از پروژه قرن جدید آمریکایی که درسال ۱۹۹۷ میلادی توسط موسسه (امریکن اینترپرایس) تهیه شد، است که هدفش فراگیرکردن ارزش‌های آمریکایی درقرن ۲۱ بود.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه غربی‌ها بعد از جنگ‌های جهانی دیدند از طریق نظامی نمی‌توانند کشور‌ها را به استثمار بکشانند، دنبال روش جدیدی گشتند که بر اساس آن افراد کشورهای به قول خودشان پیرامونی و تحت سلطه شان را از طریق آموزش از کودکستان تا دانشگاه با ارزش‌های آمریکایی شان تربیت کنند.

نماینده شاهین شهر در مجلس تصریح کرد: سند ۲۰۳۰ درتاریخ ۲۵ / ۶ / ۹۵ بر اساس شماره ۷۶۴۰۳ / ۵۲۹۱۳ به طور مخفیانه و دور از دید رسانه‌ها در هیئت دولت به تصویب رسیده است. طبق اصل ۷۷ قانون اساسی بایستی هر گونه معاهده بین المللی از جمله این سند به تصویب مجلس شورای اسلامی می‌رسید.

حاجی دلیگانی به اهداف این سند اشاره کرد و افزود: یکی از ۴ هدف موجود در این سند درباره دگرگون سازی جهان در سایه آموزش، صلح، عدالت، حقوق بشر و برابری جنسیتی است.

وی یادآور شد: متاسفانه قبول کرده‌اند کار گروهی برای اجرای این سند ۲۰۳۰ در ایران تشکیل شود و برنامه‌های اجرایی و نظارتی اش را در سطح ملی و استانی با استفاده از ظرفیت‌های موجود همه دستگاه‌های اجرایی به انجام برساند و گزارشش را هم به یونسکو و مراجع بین المللی ارائه دهد.

طبق سند ۲۰۳۰ باید فرهنگ غربی را جایگزین فرهنگ ایرانی اسلامی مان کنیم


این عضو کمیسیون برنامه و بودجه افزود: نکته بعدی اینکه ما در این سند متعهد می‌شویم فرهنگ غربی را جایگزین فرهنگ ایرانی اسلامی‌مان کنیم و همچنین تعهدشده این موضوع دردانشگاه‌ها هم اشاعه یابد که برخی از کرسی‌های دانشگاهی هم که توسط یونسکو در برخی دانشگاه‌ها مانند شهید بهشتی برگزار شده به عنوان کرسی حقوق بشر، صلح، دموکراسی و این‌ها همه در راستای آموزه‌های غربی اجرا شده است.

بندهای سند ۲۰۳۰ با اصل قرآنی و قاعده نفی سبیل کاملا مغایرت دارد

نماینده مردم شاهین شهر یادآور شد: بندهای این سند با اصل قرآنی و قاعده نفی سبیل که تسلط کفار را برای مسلمانان منع کرده است کاملا مغایرت دارد.

براساس سند ۲۰۳۰ بایستی تمام اطلاعات واحدهای آموزشی مان را به یونسکو بدهیم

حاجی دلیگانی افزود: متاسفانه براساس این سند ما متعهد می‌شویم تمامی اطلاعات مربوط به واحدهای آموزشی‌مان را هم به آن‌ها بدهیم و هم اکنون اگر به سایت یونسکو مراجعه شود تمامی ریز اطلاعات مان را در آنجا مشاهده می‌کنیم، اما رژیم صهیونیستی بعد از ۱۰ سال که این سند را پذیرفته، اطلاعات خیلی جزئی در این سایت گذاشته است یا آمریکایی‌ها و انگلیسی‌ها هم به همین صورت اطلاعات دارند.

وی عنوان کرد: دولت کشور را متعهد کرده امکان دسترسی به همه نوع اطلاعاتی در داخل کشور برای آن سازمان وجود داشته باشد. حال این اطلاعات، امنیتی، نظامی، تربیتی یا اطلاعاتی مربوط به آمار اعتیاد و از این‌گونه موارد باشد.

با سند ۲۰۳۰ می‌خواهند شهروند جهانی در ایران تربیت کنند

حاجی دلیگانی خاطر نشان کرد: وزارت علوم هم موظف شده در برنامه‌ها و فعالیت‌های آموزشی خود بندهای این سند را اعمال کند. نکته دیگر اینکه پذیرفته‌اند ملتزم به اجرای مبانی، چون صلح، حقوق بشر، عدالت جنسیتی، دموکراسی شویم تا شهروندان ما شهروندانی جهانی تربیت شوند.

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس به محتوای آموزش این سند اشاره کرد و گفت: بیانیه جهانی حقوق بشر، پیمان‌نامه‌های مبارزه با تبعیض و پیمان‌نامه حقوق کودک و همچنین پیمان‌نامه رفع تبعیص علیه زنان را پذیرفته‌اند. این نکته را هم نباید نادیده گرفت که مبانی که در کنوانسیون حقوق کودک وجود دارد تعارضات جدی با قوانین شرع مقدس و قانون اساسی دارد.

نماینده شاهین شهر در پاسخ به این سوال که آیا مجلس از این سند اطلاع داشته یا خیر گفت: نخیر، متاسفانه، از رئیس کمیسیون آموزش در این باره پرسیدم که ایشان پاسخ دادند، خیر. ولی نماینده شان در اجلاس مربوط به این سند شرکت داشته است که او گفته، بنا نبوده این سند اجرا شود.

دولت بدون تصویب مجلس و انعکاس در رسانه‌ها سند ۲۰۳۰ را پذیرفته است

وی تاکید کرد: به نظر می‌رسد کمیسیون آموزش هم می‌بایستی زودتر از این مسائل را رصد می‌کرد و هوشمندی به خرج می‌داد، اما مشکل اساسی از دولت است که چنین سندی را در دولت مصوب کرد بدون اینکه انعکاسی را در رسانه‌ها بدهد.

حاجی دلیگانی تاکید کرد: یکی از بحث‌های مهمی که در این سند آمده و متاسفانه در مصوبه دولت هم هست اینکه مطابق بند ۱۱ تعهد داده شده تمامی آنچه در این سند آمده، یکجا است و نمی‌توان تفکیک کرد که مثلا ۴ بند آن را قبول کرد و ۲ بند را مطابق اسناد بالا دستی خودمان انجام دهیم.
 
انتهای پیام/ 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *