با دستگاه‌های الکترونیکی رای گیری ۱۰۴۱ نفر به شوراها راه پیدا می‌کنند/ انتخابات ریاست جمهوری به دور دوم کشیده شود الکترونیکی برگزار می‌شود؟

11:03 - 20 ارديبهشت 1396
کد خبر: ۳۰۷۵۸۵
دسته بندی: سیاست ، عمومی
شجاعان گفت: در ۱۴۱ شهر که در ۲۸ استان هستند، انتخابات الکترونیک برگزار می‌شود و ۱۰۴۱ نفر با این دستگاه‌ها برای انتخابات شهر انتخاب می‌شوند.
شجاعان
امیر شجاعان در گفت و گو با خبرنگار گروه سیاسی در خصوص مقایسه هزینه های رای گیری الکترونیک با رای گیری بصورت دستی بیان کرد: برآوردی از تفاوت هزینه ها نداشته ایم اما دستگاه های تمام الکترونیکی رای گیری چند ویژگی دارد که مهمترین آن اینست که سرعت و دقت در رای گیری را بالا می برد.

وی ادامه داد: در کل دنیا هم از دستگاه های رای گیری الکترونیک به قصد صرفه جویی استفاده نمی کنند بلکه برای بهره وری بیشتر در زمان از آنها استفاده می کنند ما هم این نیت را داشته ایم.

شجاعان اضافه کرد: استفاده از دستگاه های الکترونیکی رای گیری، بشدت هزینه ها را کاهش می دهد.

رئیس کمیته فناوری اطلاعات ستاد انتخابات کشور گفت: در شهرهای مختلف کشور با توجه به جمعیت آن شهر که تجهیزات را در آن بکار می گیریم و با توجه به زمانی که برای شمارش انجام شود، در هزینه ها و زمان‌مان تفاوت هایی را داریم. مثلا اگر این دستگاه در شهر تهران بکار گرفته شود بطور واضحی در هزینه ها کاهش خواهیم داشت اما وقتی در یک شهر کوچک بکار بگیریم مسلما تعداد روزهایی که برای شمارش صرف می کنیم کمتر می شود و هزینه های مان را کمتر کاهش پیدا خواهد کرد لذا نمی توانیم یک عدد کلی راجع به کل کشور ارائه دهیم.

وی در پاسخ به این سوال که اگر انتخابات ریاست جمهوری به دور دوم بکشد، آیا برای رای گیری از دستگاه های الکترونیک استفاده می کنید، گفت: ما آمادگی چنین کاری داریم و اگر شورای نگهبان چنین تصمیمی را اتخاذ کنند این کار را می کنیم.

شجاعان یادآورشد: در 141 شهر که در 28 استان هستند، انتخابات الکترونیک برگزار می شود و 1041 نفر با این دستگاه ها برای انتخابات شهر انتخاب می شوند.
 
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *