راه اندازی رشته‌های مشترک کامپیوتر با دانشگاه‌های معتبر اروپایی

9:05 - 20 ارديبهشت 1396
کد خبر: ۳۰۷۲۹۷
دسته بندی: جامعه ، عمومی
رئیس دانشکده علوم و مهندسی کامپیوتر دانشگاه شهید بهشتی گفت: در حال مذاکره برای راه اندازی رشته‌های مشترک با دانشگاه‌های معتبر اروپایی هستیم.
دانشگاه به گزارش گروه جامعه ، مراسم بزرگداشت چهلمین سال تأسیس رشته کامپیوتر در دانشگاه شهید بهشتی، با حضور سید حسن صدوق، سرپرست دانشگاه، مهندس نصراله جهانگرد، معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، اعضای هیأت علمی بازنشسته و شاغل در دانشکده مهندسی و علوم کامپیوتر و دانشجویان این رشته در تالار ابوریحان مرکز همایش‌های بین‌المللی دانشگاه برگزار شد.

مهرنوش شمس‌فرد، با ارائه گزارشی از وضعیت موجود این دانشکده اظهار داشت: در حال حاضر ۲۵ عضو هیأت علمی در ۵ گروه آموزشی، راهنمایی و هدایت ۹۰۰ دانشجو را با یک گرایش در دوره کارشناسی و ۴ گرایش در دوره تحصیلات تکمیلی برعهده دارند.

وی با اشاره به جذب ۱۸ دانشجوی خارجی در این دانشکده گفت: در حال مذاکره برای راه اندازی رشته‌های مشترک با دانشگاه‌های معتبر اروپایی هستیم.

رئیس دانشکده علوم و مهندسی کامپیوتر با اشاره به اهمیت رشته کامپیوتر گفت: تامین زیرساخت محاسباتی برای سایر رشته­ ها، فراهم کردن زیرساخت‌های اطلاعاتی تمام سازمان‌ها و مراکز کشور و گستره بسیار وسیع کاربرد در زندگی روزمره بشر تا فناوری‌های فضایی و هسته‌ای پیشرفته نشان از اهمیت این رشته دارد و یکی از معدود رشته­ هاست که در پیش‌بینی علم و فناوری جهان در دهه آینده پیشرو خواهد بود.
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *