استقبال کم مخاطبان از روزهای پایانی نمایشگاه کتاب/رونمایی از 9 کتاب در روز کهگیلویه و بویراحمد

9:00 - 20 ارديبهشت 1396
کد خبر: ۳۰۷۱۶۷
دسته بندی: فرهنگی ، عمومی
ششمین روز از نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران نسبت به روزهای دیگر کمی خلوت‌تر بود و دلیل این اتفاق را می‌توان در اولین برداشت روزهای میانی هفته دانست.
به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی ، ششمین روز از نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران نسبت به روزهای دیگر کمی خلوت‌تر بود و دلیل این اتفاق را می‌توان در اولین برداشت روزهای میانی هفته دانست.
 
از حاشیه‌های ششمین روز از نمایشگاه کتاب تهران می‌توان به حضور سفیر الجزایر در این نمایشگاه اشاره کرد. وی پس از حضور در نمایشگاه کتاب گفت: اگر انسان آگاهی داشته باشد هرگز گرسنه نمی‌ماند، زیرا کتاب‌ها راه و روش درست را به انسان‌ها می‌آموزند. برای من فرصت بسیار مغتنمی بود که به نمایشگاه کتاب تهران بیایم و از نزدیک با انواع کتاب‌ها آشنا شوم. سال گذشته نیز در نمایشگاه کتاب تهران حضور داشتم و باید بگویم امسال تغییرات بسیار خوبی در برگزاری آن حاصل شده است.
 
 نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران  
 
احریز، با بیان اینکه نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران فستیوال بزرگ فرهنگی به جهت حضور کشورهای مختلف در آن است، افزود: کسی که کتاب بخواند هرگز گرسنه نمی‌ماند و انسان اگر آگاهی داشته باشد هرگز گرسنه نمی‌ماند، زیرا کتاب‌ها راه و روش زندگی درست را به انسان‌ها می‌آموزند و با توجه به مهمان ویژه شدن ایتالیا و شهر ویژه انتخاب شدن «استانبول» وجه بین‌المللی نمایشگاه کتاب تهران بیشتر نمایان است.
 
صلاحی رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران از دیگر میهمانان روز ششم نمایشگاه کتاب تهران بود. وی در مراسم رونمایی دو کتاب فرهنگی که در ششمین روز نمایشگاه در فرهنگسرای کتاب برگزار شد، گفت: فرهنگ زیربنای کشور است و نمایشگاه کتاب مهمترین رویداد فرهنگی کشور به شمار می‌رود.
 
صلاحی انتقال نمایشگاه‌های بین‌المللی به شهر آفتاب را اقدامی مناسب دانست و افزود: برخلاف نگرانی‌های پیشین نمایشگاه تهران در شهر آفتاب بازدیدکنندگان بیشتری نسبت به نمایشگاه‌هایی که در مصلی و بزرگراه چمران برگزار می‌شد، دارد.
 
  نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران
 
وی با بیان اینکه در ابتدای سال ۸۴ تعداد کتابخانه‌های تهران ۸۳ مورد بود، یادآور شد: امروز بیش از ۳۸۰ کتابخانه در شهر وجود دارد. همچنین باغ کتاب تهران با داشتن ۷۳ هزار متر بنای مسقف بزرگترین باغ کتاب دنیا است.
 
ششمین روز از برگزاری نمایشگاه در بخش استان‌ها به کهگیلویه و بویراحمد اختصاص پیدا کرده بود. رضا خردمند؛ معاون فرهنگی اداره‌ی کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: ما به این مناسبت برنامه‌های مختصر و مفیدی را برای امروز تدارک دیده‌ایم. امسال ۹ استان در نمایشگاه کتاب حضور دارند و ما هم یکی از این استان‌ها هستیم که یک روز به ما تعلق گرفت.
 
 نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران  
 
مراسم رونمایی و نقد کتاب «راه و رسم دانشجویی» با حضور سردار محمدرضا نقدی، معاون فرهنگی و اجتماعی سپاه پاسداران برگزار شد.
 
از ویژگی‌های برجسته این کتاب که به قلم محمدرضا نجفی و زهرا صادقی‌نیا زوج دانشجو نوشته شده است، داشتن زبانی ساده، جذاب و داستان‌محور بودن آن است. این داستان‌هایی که اشاره به زندگی خصوصی دانشجویان دارد و از جامعیت خاصی نسبت به شخصیت‌های مختلف دانشگاهی برخوردار است.
 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *