راه‎اندازی سامانه ۳۱۷۲ با هدف دریافت گزارشات تخلفات انتخاباتی/ تبلیغات زودهنگام در صدر تخلفات

6:00 - 19 ارديبهشت 1396
کد خبر: ۳۰۶۹۱۹
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
معاون رئیس کل دادگستری سیستان و بلوچستان از راه‎اندازی سامانه ۳۱۷۲ با هدف دریافت گزارشات تخلفات انتخاباتی خبر داد و گفت: این امر در رسیدگی و برخورد بهنگام با مصادیق جرایم و تخلفات انتخاباتی بسیار مثمرثمر خواهد بود.
محمدعلی حمیدیان دبیر ستاد پیشگیری از جرایم و تخلفات انتخاباتی استان سیستان و بلوچستان در گفت‎وگو با خبرنگار گروه حقوقی قضایی ، از راه‎اندازی سامانه 3172 با هدف دریافت گزارشات تخلفات انتخاباتی خبر داد  و گفت: خوشبختانه با راه‌اندازی خط ۴ رقمی ۳۱۷۲ با عنوان صدای مردم در راستای جذب و احصای مصادیق جرایم تخلفات انتخاباتی بخش عمده ای از جمع آوری اطلاعات با مدیریت زمان انجام شده و این امر در در رسیدگی و برخورد بهنگام به مصادیق جرایم و تخلفات انتخاباتی بسیار مثمرثمر خواهد بود.

وی با تاکید بر صیانت آرای مردمی به عنوان یک حق الناس اظهار داشت: شرکت در انتخابات از یک سو یک حق اجتماعی و از سوی دیگر یک تکلیف ملی است و وظیفه تمامی نهادها و دستگاه ها حاکمیتی صیانت از این حقوق و تکالیف ملی و اجتماعی است.

دبیر ستاد پیشگیری از جرایم و تخلفات انتخاباتی استان سیستان و بلوچستان ادامه داد: خوشبختانه با بررسی مستمر فضای امنیتی و انتظامی استان سیستان و بلوچستان در راستای رشد مصادیق جرایم و تخلفات انتخاباتی می توان به جرئت اظهار داشت در سال جاری یکی از بهترین و سالم ترین انتخابات را طی ادوار گذشته در فضای اجتماعی استان شاهد خواهیم بود و به لطف خداوند و مشارکت مستمر تمامی نهادها و سازمان ها می‌توان انتخاباتی پرشور را به عنوان یک جشن و حماسه ملی رقم زد.

وی در ادامه با اشاره به شایع ترین مصادیق جرایم تخلفات انتخاباتی افزود: تبلیغات زودهنگام، تبلیغات علیه برخی دیگر از نامزدهای انتخاباتی، استفاده از منابع سازمانی، انجام تبلیغات در ساعات اداری، وعده‌های انتخاباتی غیر متعارف و خارج از توان افراد از شایع‌ترین تخلفات و جرایم در فضای انتخاباتی استان است.

حمیدیان با اشاره به اهم اقدامات دبیرخانه ستاد پیشگیری از جرایم و تخلفات انتخاباتی استان تبلیغات محیطی، تبلیغات در رسانه ملی و نشست‌های گفت و گو محور و استفاده از بنرهای اطلاع رسانی را از مهمترین راهکارهای ارتقای آگاهی همگانی در این حوزه برشمرد و گفت: معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان در تمامی این مراحل ورود و حضور موثر را داشته است.

معاون رئیس کل دادگستری سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: طی روزهای گذشته علاوه بر نشستی که با اصحاب رسانه در راستای حدود و ثغور فعالیت‌های انتخاباتی و رسالت رسانه انجام شد نشستی نیز با روسای ستادهای انتخاباتی استان برگزار شده و باید ها و نباید های انتخاباتی از طریق مبادی ذیربط به اطلاع آنها خواهد بود.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *