صدور بیش از 12 هزار سند مالکیت تک برگ در سال 95

8:00 - 22 ارديبهشت 1396
کد خبر: ۳۰۶۸۹۶
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
نادری گفت: در ادامه طرح کاداستر و خروج از ثبت سنتی و حرکت به سوی ثبت نوین در سال ۹۵ تعداد ۱۲ هزار و ۳۹۲ برگ اسناد مالکیت کاداستری صادر و تحویل اشخاص حقیقی وحقوقی شده است.
علی خان نادریعلی‌خان نادری رئیس ثبت اسناد و املاک شهرستان بجنورد در گفت‌وگو با خبرنگار گروه حقوقی و قضایی عملکرد سال ۱۳۹۵ اداره ثبت استناد این شهرستان را تشریح کرد.

وی گفت: در دوازده ماهه سال ۹۵ مبلغ ۱۴۵. ۴۳۲. ۷۲۷. ۵۰۷ ریال مطالبات بانک‌ها توسط اجرای ثبت شهرستان وصول گردیده است که از مبلغ فوق مبلغ ۳۴. ۸۴۱. ۲۱۹. ۵۲۰ ریال مربوط به بانکهای دولتی ومبلغ ۱۱۰. ۵۹۱. ۵۰۷. ۹۸۷ ریال مربوط به بانک‌ها وموسسات مالی واعتباری خصوصی است.

این مقام قضایی بیان کرد: در سال ۱۳۹۵ تعداد ۱۱۹۸ فقره پرونده مکانیزه درشعبه اجرا، اعم ازمهریه وچک و... تشکیل شده و تعداد ۵۶۳ فقره پرونده مختومه گردیده است. 

نادری ادامه داد: میزان ۳۸. ۵۲۳. ۷۵۳. ۹۵۷ ریال دریافتی کل سپرده‌ای اشخاص و سپرده‌ای اجرائی درسال ۹۵ بوده است. 

وی گفت: تعداد ۴۰۰۵ واقعه ازدواج و تعداد ۷۵۸ واقعه طلاق در ۱۱ دفتر رسمی ازدواج وطلاق در بجنورد ثبت گردیده است و تعداد ۷۲ هزار و ۴۹۱ مورد جمع کل معاملات اعم از معاملات قطعی منقول وغیر منقول و غیره در ۲۵ دفتر اسناد رسمی در سطح شهرستان نیز به ثبت رسیده است. 

مدیرثبت اسناد املاک شهرستان بجنورد اظهار کرد: در ادامه طرح کاداستر وخروج از ثبت سنتی وحرکت به سوی ثبت نوین در سال ۹۵ تعداد ۱۲ هزار و ۳۹۲ برگ اسناد مالکیت کاداستری صادر و تحویل اشخاص حقیقی وحقوقی شده است.

وی ادامه داد: در سال ۹۵ با تعاملات صورت پذیرفته با اداره اوقاف وامور خیریه شهرستان توانسته ایم تعداد ۱۲۲ فقره سند مالکیت موقوفه اعم از بقاع متبرکه، مساجد و... را ثبت و صادر کنیم.

نادری گفت: در اجرای صدور اسناد مالکیت دولتی نیز تعداد ۲۹۵ فقره سند مالکیت به نام دولت جمهموری اسلامی ایران و به نمایندگی و بهره برداری دستگاه‌های اجرایی صادر وتسلیم شده است. 

رئیس ثبت اسناد واملاک بجنورد در خصوص قانون تعیین تکلیف اراضی وساختمان‌های فاقد سند رسمی نیز عنوان کرد: از ابتدای اجرای این قانون ازسال ۹۱ تعداد ۱۱ هزار و ۳۵ مورد ثبت نام تقاضای صدور اسناد مالکیت داشته ایم که از این مقدار تعداد ۵۰۵ مورد زمین‌های مزروعی و تعداد ۶۰ مورد باغ و ۱۰ هزارو ۴۷۰ مورد ساختمان در سایت مربوطه ثبت گردیده و مدارک آنان نیز از طریق پست وصول و درجریان رسیدگی می‌باشد که از مجموع ثبت نام‌های فوق الذکر تعداد ۹ هزار و ۱۰۲ مورد منجر به صدور رای هیات قانون تعیین تکلیف شده است. 

وی همچنین افزود: دراجرای قانون ساماندهی تولید وعرضه مسکن ازمجموع ۲۲۰۷ پرونده موجود، تعداد ۱۴۵۱ پرونده منجر به صدور رای هیات قانون مذکور شده است و از این تعداد، ۵۸۹ مورد منجر به صدور اسناد مالکیت گردیده است که تحویل و تسلیم بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان شده است. 

این مقام قضایی در خصوص آخرین وضعیت تشکیل پروندهای ثبتی الکترونیکی و اسکن پرونده‌های ثبتی تصریح کرد: با عنایت به تلاش‌های اداره کل ثبت اسناد و املاک استان خراسان شمالی پرونده‌های واحد ثبتی بجنورد توسط شرکت برنده مناقصه اسکن شده است که با اتمام این پروژه، پس ازبررسی، پرونده‌ها بصورت الکترونیکی مورد استفاده قرار می‌گیرد. 

وی درپایان از زحمات وتلاش‌های اداره کل محترم ثبت اسنادواملاک خراسان شمالی ومساعدت‌های صورت پذیرفته در موضوع اسکن پرونده‌های ثبتی تقدیر وتشکر کرده و ابراز امیداواری کرد با رویکردی که اداره کل در بحث نیروی انسانی و مرتفع کردن مشکلات در دست اقدام دارد بتوان امور ثبتی را سرعت و دقت بالاتری نسبت به گذشته انجام داد و بتوان انگیزه ورغبت را در بین پرسنل تقویت کرد.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *