رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

بیش از ۱۲۰ هزار مورد بازرسی در سال گذشته انجام شد/ بنزین‎های وارداتی غیر استاندارد برگشت خورد

10:55 - 18 ارديبهشت 1396
کد خبر: ۳۰۶۸۰۴
دسته بندی: اقتصاد ، صمت و کشاورزی
رئیس سازمان ملی استاندارد ایران با اشاره به بازرسی کالاهی مختلف در کشور گفت: بازرسان استاندارد در سال گذشته بیش از ۱۲۰ هزار مورد بازرسی انجام دادند و این بازرسی‎‌ها به طور مستمر ادامه دارد.
به گزارش خبرنگار گروه اقتصاد ،  نیره پیروز بخت، با اشاره به اهمیت توسعه و تولید محصولات غذایی با برند حلال در کشور گفت: گردش مالی غذای حلال در جهان بیش از ۲ هزار میلیارد دلار است و ما برای نظارت بر تولید و صادرات محصولات با برند حلال تمرکز ویژه ای انجام دادیم.

وی ادامه داد: در حوزه بین الملل ۱۱ استاندارد بین المللی با اسم فارسی به نام ایران  ثبت شد و توانستیم بیش از گذشته در عرصه بین الملل و تاثیرگذاریدر سازمان جهانی استاندارد نقش آفرینی کنیم.

رئیس سازمان ملی استاندارد با اشاره به نظارت کامل استاندارد بر بنزین‌های تولیدی و عرضه شده در شهرخای مختلف گفت: اکثر غالب بنزین های عرضه شده در کشور مشکل خاصی از نظر کیفیت ندارشتند و فقط چند در محموله بنزین در تهران و البرز بنزن مشاهده شد و چند مورد گوگرد هم در بنزین‌های تهران، البرز و اصفهان مشاهده و تذکر داده شد.

پیروزبخت ادامه داد: در مورد واردات بنزین هم ۲۶ محموله بازرسی و نتایج آن به سازمانهای ذی ربط گزارش شد و چند مورد اجازه ورود و عرضه نگرفت.

وی با اشاره به ارتقا استانداردهای خودرویی در کشور گفت: تا پایان سال ۹۵ به تدریج استانداردهای موجود ارتقا پیدا می کند و ۵۲ استاندارد قبلی با استانداردهای اروپا هماهنگ می شود و تعداد استانداردهای خودرو به ۸۳ مورد خواهد رسید و تمام خودروها چه وارداتی و چه داخلی باید از آن تبعیت کنند.

رئیس سازمان ملی استاندارد ایران ادامه داد: هیچ خودرویی چه وارداتی و چه تولید داخل اگر این ۸۳ مورد استاندارد را تا پایان سال ۹۷ اجرایی و پاس نکرده باشند، اجازه شماره‌گذاری نخواهند داشت.

پیروزبخت در مورد بنزین های وارداتی گفت: حدود ۱ درصد از بنزین های وارداتی مشکل کیفیت داشت که برگشت خورد اما اکثر غالب بنزین‌های وارداتی و تولید داخل مشکلی از جهت کیفیت ندارند.

وی در مورد نظارت بر استاندارد معادن گفت: نظارت بر معادن بر عهده سازمان نظام مهندسی معادن هست و اگر قرار بر نظارت باشد باید سازمان‌های ذی ربط بررسی کنند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *