"پاکستان و افغانستان" گزینه دیگری جز توافق برای مدیریت مرز دیورند ندارند

22:30 - 18 ارديبهشت 1396
کد خبر: ۳۰۶۷۵۶
نفیس زکریا سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان گفت: خط دیورند یک مرز پذیرفته شده بین‌المللی است بنابراین مدیریت مؤثر این مرز برای جلوگیری از رشد تروریسم ضروری است.
به گزارش سرویس بین الملل زکریا سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان گفت: خط دیورند یک مرز پذیرفته شده بین‌المللی است بنابراین مدیریت موثر این مرز برای جلوگیری از تروریسم ضروری است.
 
وی افزود: پاکستان و افغانستان ناگزیر هستند که برای برقراری امنیت و مبارزه با تروریسم همچنین مدیریت مرز مشترک همکاری کنند.
 
به گزارش رادیو پاکستان، زکریا تأکید کرد: پاکستان و افغانستان هیچ گزینه دیگری غیر از توافق برای مدیریت مشترک مرز دیورند ندارند.
 
نفیس زکریا اظهار داشت: دشمنان نمی‌خواهند که مرز مشترک افغانستان و پاکستان امن باشد بنابراین در مسیر مدیریت آن سنگ اندازی می‌کنند.
 
وی افزود: پاکستان خواستار امنیت در افغانستان است بنابراین همچنان مذاکره و راه‌های دیپلماتیک با این کشور را ادامه می‌دهد.
 
سخنان نفیس زکریا در حالی مطرح می‌شود که ژنرال ندیم احمد، سخنگوی تکاوران و نیروی مرزی ارتش پاکستان در یک کنفرانس خبری در محل گذرگاه مرزی پر مناقشه "چمن" گفت که در این درگیری‌ها 50 نیروی مرزی افغانستان کشته و 100 نیروی امنیتی این کشور زخمی شده‌اند.
 
وی افزود: نیروهای پاکستانی در پاسخ به تجاوز افغانستان 5 پست مرزی این کشور را با خاک یکسان کردند.
 
با این حال نجیب دانش سخنگوی وزارت کشور افغانستان این ادعاها را به چالش کشید و گفت: هیچ ایست بازرسی متعلق به نیروهای افغان از بین نرفته است.
 
این در حالی است که نیروهای امنیتی افغانستان و پاکستان از روز جمعه در محل گذرگاه مرزی چمن واقع در استان بلوچستان پاکستان درگیری پیدا کرده‌اند و این دور جدید از درگیری‌ها تشدید خطرناک تنش‌ها بین این دو کشور همسایه را به همراه داشته است.
 
به گفته مقامات اسلام آباد درگیری بعد از آن آغاز شد که نیروهای امنیتی افغان به چند تن از کارکنان سرشماری پاکستان و نیروهای اسکورت آنها حمله و تعدادی از غیر نظامیان را کشتند.
 
دیا دورانی سخنگوی پلیس ولایت قندهار افغانستان در مقابل گفته است که دولت پاکستان از سرشماری به عنوان پوششی برای فعالیت‌های مخرب و تحریک روستاییان علیه حکومت افغانستان» بهره‌برداری می‌کند.
 
وی افزود: ما دستور آتش داشتیم و طبق وظیفه خود عمل کردیم.
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *