حمله به "نظامیان پاکستانی" نتیجه ارتباط افغانستان با هند است

16:17 - 17 ارديبهشت 1396
کد خبر: ۳۰۶۳۸۹
وزیر دفاع پاکستان با اشاره به درگیری مرزی نظامیان افغان و پاکستانی اعلام کرد که این حمله نتیجه ارتباط نزدیک افغانستان با هند است و در صورت تکرار این حملات، ارتش پاکستان پاسخ سختی خواهد داد.
حمله به به گزارش سرویس بین الملل به نقل از اکسپرس نیوز، خواجه آصف وزیر دفاع پاکستان گفت : دولتمردان کابل برای فریب اذهان عمومی و ناتوانی در تامین امنیت داخلی خود به سوی مرزهای پاکستان شلیک کرده‌‌اند.
 
وی افزود: درگیری نظامیان افغان و پاکستانی همچنین از نتایج ارتباط دولت کابل با هند است.
 
خواجه آصف اظهار داشت: در سه سال گذشته برای بهبود روابط با افغانستان تلاش کرده‌ایم، اما پاسخ مثبتی از کابل دریافت نکردیم و به دلیل هماهنگی زیاد افغانستان با هند این کشور به سوی همسایه خود آتش گشوده است.
 
وزیر دفاع پاکستان گفت : دولت‌های اسلام‌آباد و کابل در خط مقدم نبرد با تروریسم هستند و ما امیدواریم که با همکاری یکدیگر بر پدیده شوم تروریسم پیروز شویم.
 
وی ادامه داد : اگر افغانستان بار دیگر به ما حمله کند قطعا با جواب سخت ارتش پاکستان مواجه خواهد شد و در این راستا بسیار جدی هستیم.
 
دو روز قبل نیروهای مرزی افغانستان و پاکستانی در مرز سپین بولدک در ولایت قندهار در جنوب افغانستان درگیر شدند که پس از 11 ساعت با تلفاتی از دو طرف پایان یافت.
 
رسانه‌های دو کشور پیشتر اعلام کرده بودند که سه نظامی و سه غیرنظامی افغانستان در این درگیری کشته شده‌اند.
 
این رسانه‌ها همچنین از کشته شدن 9 سرباز پاکستانی و زخمی شدن 42 سرباز دیگر این کشور خبر دادند. افغانستان و پاکستان در اقدامی متقابل کاردارهای دو کشور را احضار کرده‌اند.
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *