سرکنسول ایران در کویته: ایران هرگز اجازه اقدامی از خاک خود علیه پاکستان نداده و نخواهد داد

13:37 - 16 ارديبهشت 1396
کد خبر: ۳۰۶۱۲۴
دسته بندی: سیاست
سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در کویته مرکز ایالت بلوچستان پاکستان با اشاره به سفر اخیر وزیر امور خارجه کشورمان به اسلام آباد و ملاقات با عالی ترین مقامات دولتی و نظامی پاکستان، این سفر را حاکی از اراده بالای ایران برای تقویت روابط دوستانه با پاکستان دانست و گفت: ایران هرگز اجازه نداده و نخواد داد اقدامی از خاک این کشور علیه پاکستان انجام شود.
سرکنسول ایران در کویته: ایران هرگز اجازه اقدامی از خاک خود علیه پاکستان نداده و نخواهد داد
به گزارش گروه سیاسی ،  'محمد رفیعی' روز گذشته در کنفرانسی مطبوعاتی با حضور تعداد زیادی از رسانه های پاکستان گفت: دولت ایران گام های بزرگی برای تامین امنیت مرزهای خود به ویژه مرزهای این کشور با پاکستان برداشته و اقدامات بسیار جدید در مسیر تقویت روابط و تعمیق مناسبات دیپلماتیک با این کشور همسایه انجام داده است.
 
این دیپلمات کشورمان ابراز امیدواری کرد که با توجه به سیر صعودی مبادلات تجاری میان ایران پاکستان، رقم مبادلات تجاری دو کشور در سال های پیش رو به پنج میلیارد دلار برسد و روسای دولت های دو کشور نیز بر تحقق این مهم تاکید فراوان دارند.
 
رفیعی با اشاره به تبادل مکرر هیات های سیاسی،تجاری و اقتصادی در سطوح مختلف میان دو کشور همسایه، این رفت و آمدها را نشانه اراده بالای طرفین برای تقویت و گسترش بیش از پیش روابط دوجانبه دانست.
 
وی همچنین ملاقات های مکررد دکتر حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران و نواز شریف نخست وزیر پاکستان در یکی دوسال اخیر را نشانه دیگری از اراده دو کشور در عالی ترین سطح برای تقویت روابط دوستانه برشمرد.
 
سرکنسول کشورمان همچنین با اشاره به حادثه تلخ حمله تروریست ها به مرزبانان کشورمان در نزدیک مرز پاکستان که منجر به شهادت تعدادی از آنها شد، گفت: یکی از اهداف سفر روزهای اخیر وزیر امور خارجه ایران و هیات عالی سیاسی-نظامی-انتظامی و امنیتی همراه وی به پاکستان، پیگیری این حادثه بود و عالی ترین نهادهای دولتی و نظامی پاکستان نیز در ملاقات با هیات ایرانی، ضمن ابراز تاسف از بروز این حادثه تروریستی، نسبت انجام تلاش و اقدامات بیشتر برای پیشگیری از تکرار این گونه حوادث قول مساعد دادند.
 
رفیعی با بیان اینکه برخورد شدید با عوامل این حادثه تروریستی، مطالبه جدی مردم و نیز دولت جمهوری اسلامی ایران است، اظهار امیدواری کرد که طرف پاکستانی نسبت به مبارزه موثر با تروریست ها به ویژه در مناطق مرزی با ایران، اقدامات موثرتر و جدی تر از گذشته انجام دهد.

منبع: ایرنا

انتهای پیام /

برچسب ها: پاکستان دیپلمات

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *