احتمال پیوستن «احرار الشام» به آتش بس

19:48 - 13 ارديبهشت 1396
کد خبر: ۳۰۵۴۰۰
یک منبع نزدیک به هیأت‌های حاضر در مذاکرات آستانه ۴ اعلام کرد که نمایندگان گروه موسوم به احرار الشام احتمالا توافق آتش بسی که از ۳۰ دسامبر گذشته اجرا شده است را به زودی امضا خواهند کرد.
احتمال پیوستن «احرار الشام» به آتش بسبه گزارش گروه فضای مجازی به نقل از روسیا الیوم؛ یک منبع نزدیک به هیأت‌های حاضر در مذاکرات آستانه ۴ از احتمال پیوستن گروه موسوم به «احرار الشام» به توافق آتش بس سوریه در هفته آینده خبر داد.

این منبع آگاه که خواست نامش فاش نشود، تصریح کرد: نمایندگان گروه موسوم به احرار الشام احتمالا توافق اتش بسی که از ۳۰ دسامبر گذشته اجرا شده است را در هفته آینده امضا خواهند کرد. برخی از عناصر افراطی این گروه به جبهه النصره پیوسته و دیگران که میانه رو بودند، در احرار الشام باقی مانده اند. احرار الشام یکی از گروه‌های اصلی بود که در مذاکرات برای نگارش توافق آتش بس شرکت کرد، ولی پس از آن به دلیل ملاحظاتی توافق را امضا نکرد.

طبق گفته‌های مقامات قزاقستان احرار الشام نیز در هیأت معارضان سوری نماینده دارد؛ هیأت معارضان متشکل از ۱۶ گروه است که «محمد علوش» سرکرده گروه موسوم به «جیش الاسلام» ریاست آن را برعهده دارد.

گفتنی است، امروز چهارشنبه در شهر آستانه پایتخت قزاقستان دور چهارم مذاکرات برای حل و فصل بحران در سوریه قرار است، آغاز شد

اخیرا نیز «استفان دی میستورا» فرستاده ویژه سازمان ملل در امور سوریه، پس از دیدار امروز با هیئت آمریکایی و معارضان سوری در جریان مذاکرات «آستانه ۴»، از پیشرفت در مذاکرات خبر داد.
منبع:مهر 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *