تشکیل پرونده برای ۹ تخلف انتخاباتی در استان هرمزگان / احضار متهمان به شعب ویژه رسیدگی به جرایم و تخلفات انتخاباتی

6:00 - 14 ارديبهشت 1396
کد خبر: ۳۰۵۳۰۰
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
حجت الاسلام والمسلمین اکبری از ارسال ۹ گزارش تخلف انتخاباتی به شعب ویژه رسیدگی به جرایم و تخلفات انتخاباتی در دادسراهای عمومی و انقلاب استان هرمزگان خبرداد.
تشکیل پرونده برای ۹ تخلف انتخاباتی در استان هرمزگان / احضار متهمین به شعب ویژه رسیدگی به جرایم و تخلفات انتخاباتیرئیس کل دادگستری استان هرمزگان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه حقوقی و قضایی از ارسال ۹ گزارش تخلف انتخاباتی به شعب ویژه رسیدگی به جرایم و تخلفات انتخاباتی در دادسراهای عمومی و انقلاب استان هرمزگان خبرداد و در ادامه افزود: متهمین احضار و پس از تکمیل تحقیقات، با صدور قرار مناسب آزاد شده اند.

 وی خاطرنشان کرد: قوه قضائیه حسب وظیفه قانونی، با رعایت اولویت و خارج از نوبت و در شعب ویژه به تخلفات انتخاباتی ازجمله تخلفات گزارش شده از دستگاه‌های عضو ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرایم و تخلفات انتخاباتی استان هرمزگان رسیدگی می‌کند.

رئیس ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرایم و تخلفات انتخاباتی استان هرمزگان با بیان اینکه فضای سالم تبلیغات و رعایت موازین اخلاقی و قانونی در انتخابات پیش رو از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، اظهار داشت: دستگاه‌های ذیربط باید در راستای حفظ و صیانت از آراء مردم اهتمام ویژه‌ای داشته باشند و تمامی مساعی خود را به کاربندند.

وی در ادامه اظهارداشت:ارتکاب اعمالی چون؛ تبلیغات زودهنگام و پیش از موعد قانونی، خرید وفروش آراء، تهدید، تطمیع، رأی دادن به نام دیگران و یا با استفاده از شناسنامه اشخاص دیگر، شرکت بیش از یکبار در فرآیند رأی گیری، تهدید، توهین و تخریب رقبای انتخاباتی، نشر اکاذیب و استفاده غیرمجاز از منابع و امکانات دولتی به نفع یا علیه هر یک از نامزد‌ها؛ مهمترین و شایع‌ترین مصادیق تخلفات و جرائم انتخاباتی هستند.

حجت الاسلام والمسلمین اکبری ضمن تأکید بر لزوم رعایت و اجرای دقیق قانون تبلیغات انتخاباتی از سوی نامزد‌ها تصریح کرد: با هرگونه تخلف انتخاباتی از جمله تبلیغات زودهنگام در حوزه انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا و مجلس شورای اسلامی، قاطعانه و مطابق با قانون برخورد خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین اکبری ضمن تأکید بر رصد کامل فضای تبلیغات از سوی دستگاه‌های عضو ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرایم و تخلفات انتخابات خاطرنشان ساخت: از تمامی کاندیداهای انتخابات، ستاد‌ها و هوداران آن‌ها خواسته‌ایم که ضمن پرهیز از تخلفات انتخاباتی در چارچوب موازین قانونی حرکت کنند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *