ضرورت استفاده از ظرفیت ائمه جمعه و جمعات در تبیین اخلاق انتخاباتی

16:41 - 13 ارديبهشت 1396
کد خبر: ۳۰۵۲۷۹
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
دهشیری گفت: خطبا، سخنرانان و ائمه جمعه و جماعات ظرفیت بسیار خوبی برای تبیین و تشریح اخلاق انتخاباتی و بیان معیارهای انتخاب اصلح را دارند که باید از آن این ظرفیت استفاده شود.
غلامعلی دهشیریبه گزارش خبرنگار گروه حقوقی و قضایی ، غلامعلی دهشیری رئیس کل دادگاه‌های عمومی و انقلاب یزد در دومین نشست شورای پیشگیری از وقوع جرائم انتخاباتی استان یزد گفت: انتخابات پیش رو از اهمیت بسیار بالایی از جنبه ملی و بین المللی برخوردار است و چشم‌های بسیاری بیرون از مرز‌ها به این انتخابات دوخته شده است و تحلیل‌گران خارجی لحظه به لحظه در حال رصد و بررسی این انتخابات هستند.

وی با اشاره به اهمیت موضوع از حیث این برهه خاص تاریخی، اظهار کرد: باید تمام تلاش خود را برای برگزاری یک انتخابات سالم، قانونمند، پر شور، باشکوه و دشمن شکن معطوف داریم و اجازه ندهیم که عده‌ای با مطامع زود گذر مادی، کام ملت را از این شور و شوق هیجان تلخ کنند.

این مقام قضایی برگزاری هرچه سریعتر نشست توجیهی نامزدهای انتخابات شورا‌ها، نمایندگان نامزد‌های ریاست جمهوری، مسئولان ستاد‌های تبلبغاتی را خواستار شد و بیان داشت: باید با برگزاری این نشست و تشریح قوانین انتخابات و ارائه تذکرات، آگاهی بخشی و هشدار و انذار، شرایط برگزاری یک انتخابات خوب را مهیا کرد.

وی بر عدم استفاده از افراد مسئله دار و حاشیه ساز در ستاد‌های انتخاباتی تأکید کرد و اظهار داشت: به هر حال سوابق افراد روشن است و اگر همه بخواهیم خدشه‌ای به شور انتخاباتی مردم وارد نشود و نباید اجازه داد افرادی که دارای سابقه و حاشیه هستند در فضای انتخاباتی احساسات مردم را به سخره بگیرند.

دهشیری از تعیین شعبه ویژه رسیدگی به جرائم انتخاباتی در استان یزد نیز خبر داد و گفت:: این شعبه حتی در روز انتخابات نیز به صورت کشیک فعال است و به موارد گزارش شده، رسیدگی خواهند کرد.

وی ارائه گزارش مستند عوامل برگزار کننده و نظارتی انتخابات از تخلفات احتمالی انتخاباتی را خواستار شد و ابراز داشت: برای محکمه و قاضی آنچه که می‌تواند اثر گذار باشد مستندات قوی و ادله جرم است تا بتوان بر مبنای آن قضاوت کرد و حکم داد و چنانچه گزارشی به دستگاه قضایی برسد، اما مستند نباشد در جریان رسیدگی راه به جایی نخواهد برد.






ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *