تقویت زیرساخت‌ها در مرز خسروی برای تسهیل تردد زائران اربعین

9:18 - 13 ارديبهشت 1396
کد خبر: ۳۰۵۱۰۱
جانشین معاون هماهنگ کننده نیروی انتظامی گفت: امیدواریم با بازگشایی مرز خسروی در اربعین امسال و توزیع جمعیتی صورت گرفته، فشار از سه مرز دیگر برداشته شود.

زائران اربعین به گزارش گروه جامعه ، سردار فتحی زاده در جلسه قرارگاه اربعین ناجا که در کرمانشاه برگزار شد، گفت: باید خدمات مطلوبی به زائران در ایام اربعین ارائه شود و همه دستگاه ها باید در این زمینه فعالیت هایی را داشته باشند.

وی به بازدید از زیرساخت‌های مرز خسروی اشاره کرد و گفت: در این بازدید، شاهد روحیه مضاعف و مثبتی بودم که با تلاش وصف ناپذیری در حال مهیا شدن برای پذیرایی از زوار اباعبدالله حسین (ع) هستند، مطمئن باشید با عشق به امام حسین (ع) کارهایی را که در شرایط عادی دشوار و غیرممکن به نظر می‌رسد، به راحتی انجام می‌شود.

جانشین معاون هماهنگ کننده ناجا ادامه داد: در بازدید از پایانه مرزی خسروی و مسیر قصرشیرین به خسروی، زیرساخت‌ها به حد مطلوب فراهم است؛ پیش بینی می‌شود در عملیات بزرگ اربعین امسال، شاهد افزایش ۲۰ الی ۲۵ درصدی زوار نسبت به سال گذشته باشیم و احتمالا سهم تردد زائران از مرز خسروی حدود ۵۰۰ هزار نفر باشد.

وی به عشق و علاقه مجموعه کارکنان ناجا در خدمت رسانی به زوار حسینی (ع) اشاره و بیان کرد: همه کارکنان دخیل در امر خدمت رسانی به زوار بی صبرانه مشتاق فرا رسیدن اربعین برای ارائه خدمت به آن‌ها هستند؛ خدمت به زائران اباعبدالله حسین (ع) از افتخارات ناجا است.

این مقام ارشد انتظامی ادامه داد: ویژگی پیاده روی اربعین این است که در بازده زمانی کم، جمعیتی بسیار زیاد باید از مرز به صورت روان عبور کنند و ما باید با تمام امکانات، آماده تسهیل تردد زوار از مرز باشیم.

وی با بیان اینکه نیروی انتظامی در حال بروز رسانی طرح‌های عملیاتی، ترافیکی و امنیتی ویژه اربعین است، گفت: در آن سوی مرز نیز جلساتی با طرف عراقی برگزار می‌شود تا امکانات و زیرساخت‌های این کشور از قبیل: تعداد گیت‌های ورودی و خروجی، ظرفیت پذیرش و مسائل امنیتی و... مورد بحث قرار بگیرد.

 جانشین معاون هماهنگ کننده ناجا با بیان اینکه مرز خسروی شرایط بسیار متفاوتی با سایر مرزهای کشور دارد بر تقویت زیرساخت‌ها و امکانات مناسب در این منطقه مرزی تاکید کرد و گفت: امیدواریم با بازگشایی مرز خسروی در اربعین امسال و توزیع جمعیتی صورت گرفته، فشار از سه مرز دیگر برداشته شود.

انتهای پیام/ 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *