تشکیل ستاد پیشگیری از تخلفات و جرائم انتخاباتی در فلاورجان

13:57 - 09 ارديبهشت 1396
کد خبر: ۳۰۳۶۶۴
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
حفیطی گفت: راهبرد اصلی ستاد پیشگیری از تخلفات و جرائم انتخاباتی، پیش‌بینی به موقع، پیشگیری به هنگام و برخورد سریع و رسیدگی خارج از نوبت به تخلفات و جرایم انتخاباتی است.
ستاد پیشگیری از تخلفات انتخاباتیبه گزارش گروه حقوقی و قضایی به نقل از روابط عمومی دادگستری کل استان اصفهان، امید حفیظی رئیس دادگستری شهرستان فلاورجان گفت: راهبرد اصلی این ستاد پیش‌بینی به موقع، پیشگیری به هنگام و برخورد سریع و رسیدگی خارج از نوبت به تخلفات و جرایم انتخاباتی است و شعب ویژه ای در دادسرا و محاکم شهرستان به این امر اختصاص یافته است.

وی گفت: نقش نظارت قضایی بر انتخابات صرفاً نسبت به تخلفاتی است که دارای وصف مجرمانه هستند و در قانون احصا شده و برای آنها مجازات در نظر گرفته شده است.

حفیظی اظهار کرد: دستگاه قضایی بنای دخالت در امور اجرایی و نظارتی انتخابات را نداشته و به وظیفه خود که همانا پشتیبانی از حقوق فردی و اجتماعی افراد است با قاطعیت و اقتدار عمل خواهد کرد.

این مقام قضایی استفاده از امکانات دولتی و عمومی برای اهداف انتخاباتی کاندیداها، بهره‌گیری ابزاری از اقوام و اقلیت‌های قومی و مذهبی و دادن وعده‌های غیر قابل تحقق، اخلال و بی نظمی و تعرض به نشست‌ها و اجتماعات انتخاباتی مجاز و قانونی، سیاه نمایی و تخریب چهره نظام، تخریب، توهین و افترا به کاندیداهای رقیب، اقدامات مقامات و دستگاه‌ها در تبلیغ له یا علیه کاندیداها و ستادهای آنان جرایم را دارای اولویت برخورد دانست.

رئیس دادگستری شهرستان فلاورجان در پایان برگزاری جلسات توجیهی برای کاندیداها و هواداران و آموزش مجریان و ناظران انتخابات را عامل مهمی در پیشگیری از وقوع جرایم انتخاباتی دانست و از کلیه دست اندرکاران امر انتخابات خواست بدون فوت وقت تخلفات احتمالی را جهت سیر مراحل قضایی به ستاد گزارش کنند.





ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *