یوناما: تلفات غیر نظامیان در "افغانستان" 4 درصد کاهش یافته است

9:10 - 10 ارديبهشت 1396
کد خبر: ۳۰۳۴۳۸
دفتر نمایندگی سازمان ملل در افغانستان (یوناما) در گزارش سه ماهه خود اعلام کرد که آمار تلفات غیر نظامیان افغانستانی 4 درصد کاهش یافته است.
یوناما: تلفات غیر نظامیان در به گزارش سرویس بین الملل دفتر نمایندگی سازمان ملل در افغانستان (یوناما) در گزارش سه‌ماهه تلفات غیرنظامیان در این کشور، از کاهش چهار درصدی تلفات غیرنظامیان خبر داده است.
 
دفتر یوناما در کابل در این گزارش که روز گذشته منتشر شد، نوشته است که در سه ماه نخست سال جاری میلادی ۷۱۵ غیرنظامی کشته و هزار و 446 غیرنظامی دیگر زخمی شده‌اند.
 
براساس این گزارش، این آمار به طور کلی در مقایسه با مدت مشابه آن در سال گذشته میلادی بیانگر چهار درصد کاهش در تلفات غیرنظامیان است یعنی ۲ درصد کاهش در آمار کشته‌شدگان و ۵ درصد در آمار زخمی‌ها
 
در گزارش یوناما مهمترین عوامل کشته‌شدن غیرنظامیان چنین برشمرده شده است: درگیری‌های زمینی (۴۴۷ نفر)، انفجار بمب‌های دست‌ساز (۱۲۶ نفر) و حملات انتحاری (۱۰۸ نفر).
 
به گزارش نمایندگی سازمان ملل، در این مدت در مقایسه با مدت مشابه در سال گذشته تلفات ناشی از انفجار بمب‌های دست‌ساز ۱۲ درصد و حملات انتحاری ۵ درصد افزایش داشته است.
 
بی‌بی‌سی نوشت: استفاده از بمب‌های دست‌ساز و توسل به حملات انتحاری معمولا به گروه‌های شورشی، به‌ویژه گروه طالبان نسبت داده می‌شود و در بیشتر موارد خود این گروه هم مسئولیت آن را به عهده می‌گیرد.
 
/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *