پترائوس: آمریکا به سربازان بیشتری در "افغانستان" نیاز دارد

6:25 - 10 ارديبهشت 1396
کد خبر: ۳۰۳۴۳۴
دیوید پترائوس فرمانده سابق نیروهای بین‌المللی درافغانستان اظهار داشت به پنج هزار سرباز آمریکایی دیگر در افغانستان برای شکست تروریستها نیاز است.
پترائوس: آمریکا به سربازان بیشتری در به گزارش سرویس بین الملل ژنرال پترائوس فرمانده سابق نیروهای ناتو در افغانستان، در مصاحبه با شبکه تلویزیونی بلومبرگ گفت:  آمریکا به سربازان بیشتری در افغانستان نیاز دارد.
 
ژنرال پترائوس که از سال ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۱ فرمانده نیروهای بین‌المللی در افغانستان بود،‌ تصریح کرد: من فکر می‎کنم چیزی را که باید در افغانستان انجام دهیم تعهد طولانی‌مدت به این کشور است. بهتر است که در کنار سربازان حاضر در افغانستان، پنج هزار سرباز دیگر آمریکایی در افغانستان داشته باشیم.
 
ژنرال جان نیکلسون فرمانده نیروهای آمریکایی و ناتو در افغانستان چند ماه پیش به کنگره اعلام کرده بود که به چندین هزار سرباز آمریکایی دیگر در افغانستان نیاز است تا وضعیت را ازبن بست خارج سازند.  
 
فرمانده سابق ناتو افزود: اعزام سربازان آمریکایی بیشتر،‌ به تقویت نیروهای افغانستان و پیروزی در جنگ منجر خواهد شد، نیروهای نظامی افغانستان سخت می‎جنگند و بخاطر کشور خود کشته می‎شوند. ما ضمن ماموریت ضد تروریسم باید آن‎ها را کمک کنیم که به پای خود بایستند تا این کشور دوباره به پناهگاه تروریستها تبدیل نشود.
 
به گزارش رادیو آزادی،  قرار است ترامپ در سه هفتۀ آینده ، استراتژی خود در بارۀ افغانستان را اعلام کند این احتمال می رود که سربازان بیشتری در نتیجه این استراتژی عازم افغانستان شوند.
 
ژنرال جیمز متیس وزیر دفاع آمریکا نیز هنگام بازدید از کابل از لزوم اعزام سربازان بیشتر خبر داد و اعلام کرد فرستادن سربازان بیشتر به افغانستان در حال بررسی می‌باشد.
 
/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *