رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

رصد کانال و گروه‎های ایجاد شده در شبکه‏‎های اجتماعی در راستای پیشگیری از تخلفات انتخاباتی

11:12 - 07 ارديبهشت 1396
کد خبر: ۳۰۳۰۱۵
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
حجت‌الاسلام عبداللهی با تاکید بر رصد کانال‌ها در فضای مجازی گفت: کارگروه فضای مجازی تشکیل شده است و جرائمی که در این بخش اتفاق می‏‌افتد را مورد بررسی و رصد قرار می‎دهد.
به گزارش گروه حقوقی قضایی ، به نقل از روابط عمومی دادگستری کل استان مرکزی، چهارمین نشست ستاد ویژه پیشگیری و رسیدگی به جرائم و تخلفات انتخاباتی استان مرکزی با ریاست حجت‌الاسلام قاسم عبداللهی، رئیس کل دادگستری استان مرکزی و اعضای ستاد در دادگستری استان برگزار شد.  

حجت‌الاسلام قاسم عبداللهی، رئیس کل دادگستری استان مرکزی در این نشست گفت: جلسه شورای پیشگیری و رسیدگی به جرائم و تخلفات انتخاباتی هفته پیش در تهران برگزار شد در این جلسه روسای استان ها اقدامات انجام شده در حوزه مذکور را مورد تحلیل قرار دادند.

وی افزود؛ طبق گزارش روسای دادگستری کشور پیشگیری و رسیدگی به جرائم و تخلفات انتخاباتی از طریق رصد گروه ها و کانال ها، هدایت، ارشاد و تذکر صورت گرفته است.
 
حجت الاسلام عبداللهی تأکید کرد: دادستان کل دستور العملی در راستای فعالیت کاندیداها در حوزه فضای مجازی صادر کرده است به تبع آن دادستان مرکز استان دستوراتی را در خصوص رصد کانال و گروه های ایجاد شده در شبکه های اجتماعی صادر کرده است.

این مقام مسئول با بیان این نکته که دادستان بر رعایت مقررات و قوانین انتخاباتی تاکید کرده است،  ابراز کرد: با توجه به قرعه کشی مناظرات انتخاباتی رعایت اخلاق اسلامی و قوانین بسیار مهم ارزیابی می شود.

حجت‌الاسلام عبداللهی خاطرنشان کرد: کارگروه فضای مجازی تشکیل شده است و جرائمی که در این بخش اتفاق می افتد را مورد بررسی و رصد قرار می‎دهد.

وی ادامه داد: امنیت و سلامت انتخابات و حضور حداکثری بسیار مهم تلقی می‌شود، گاهی انتخابات یک آسیب به شمار می رود اما با مدیریت صحیح و اصولی می توان آن را به فرصت تبدیل کرد.

حجت‌الاسلام عبداللهی بر لزوم شناسایی روستاهایی که احتمال درگیری طایفه ای و قومی وجود دارد تأکید کرد و گفت: مسولان باید از حمایت کاندیداها پرهیز کنند.

وی در بخش دیگر از سخنان خود مطالبات معلمان و رساندن آنان به جایگاه واقعی را از اهم فعالیت های اداره کل آموزش و پرورش استان خواند و بر ضرورت همراهی صدا و سیما در این حوزه تأکید کرد.

رئیس کل دادگستری استان خاطر نشان کرد: معلمان علاوه بر اینکه باید از نظر مالی تأمین باشند باید از نظر معنوی نیز جایگاه واقعی خود را داشته باشند پرداخت مطالبات معلمان باید به گونه ای باشد که شبه نزدیک بودن انتخابات در اذهان تداعی نشود.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه تبلیغات ریاست جمهوری را در پیش داریم نباید از برنامه هایی که جایگاه و کرامت معلمان را مختل می کند غافل باشیم.

حجت‌الاسلام عبداللهی ادامه داد: اعضا ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرائم و تخلفات انتخاباتی در نظر داشته باشند که از تحریک کنندگان معاند غافل نباشند، گاهی افراد مطالبه گر هستند و گاهی نیز تبلیغات سوء و خط دهی از سوی دشمنان نظام انجام می شود که از آنان به عنوان حربه استفاده می کنند تا به اهداف شوم خود برسند، خواستار بنده این است که حراست، اطلاعات و اطلاعات نیروی انتظامی این برنامه ها را به صورت داخلی پیگیری و حل شود.

وی خاطرنشان کرد: گاهی مطالبات در موقعیت های حساس مانند انتخابات از سوی دشمن طراحی و هدف گذاری می شود، با افرادی که معاند هستند و به نفع گروه های ضد اسلامی و انقلاب با استفاده از حربه تحریک مطالبه گران علیه نظام برنامه ریزی می کنند با جدیت برخورد خواهیم کرد.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *