ارائه گزارشی از تخلفات انتخاباتی به رئیس قوه قضائیه/ تخلفات نسبتا زیاد بود

21:33 - 10 خرداد 1396
کد خبر: ۳۰۲۰۱۷
دسته بندی: مجله حقوقی ، عمومی
حجت الاسلام منتظری گفت: تخلفات نسبتا زیاد بوده است ولی برای آمار دقیق احراز شده ها باید صبر کرد. مواردی که احراز می شود باید منتظر ماند تا در محکمه صالح مورد رسیدگی قرار گیرد با این حال به طور کلی موارد زیادی از آنها در محکمه قابل اثبات است.
ارائه گزارشی از تخلفات انتخاباتی به رئیس قوه قضائیه/ تخلفات نسبتا زیاد بود
به گزارش خبرنگار گروه حقوقی و قضایی حجت الاسلام محمدجعفر منتظری در همایش حمایت از خانواده های زندانیان جرائم غیر عمد پیرامون تخلفات انتخاباتی،گفت: گزارشاتی در این زمینه وصول شده که حسب مورد، انهایی که مربوط به دادستانی تهران بوده، به آن ارسال شده و مواردی که مربوط به استان ها بوده نیز به استان ها ارسال شده چرا که برخی از این موارد در حیطه صلاحیت تهران نبوده است.

وی در پاسخ به این سوال که آیا فقط از سوی ستاد حجت الاسلام رییسی شکایت تخلف انتخاباتی رسیده است؟گفت: خیر، از سوی جاهای دیگر از جمله وزارت کشور گزارشاتی ارسال شده بود.

دادستان کل در پاسخ به این سوال که ایا از اماری از میزان تخلفات انتخابات اخیر دارید؟گفت: تخلفات نسبتا زیاد بوده است ولی برای آمار دقیق احراز شده ها باید صبر کرد. مواردی که احراز می شود باید منتظر ماند تا در محکمه صالح مورد رسیدگی قرار گیرد با این حال به طور کلی موارد زیادی از آنها در محکمه قابل اثبات است.

منتظری با اشاره به ارائه گزارشی از تخلفات انتخاباتی به رییس قوه قضائیه گفت: گزارشی که ما ارائه کردیم ریز مسائل و اقداماتی بود که قوه قضائیه در صحنه انتخابات اعم از تشکیل جلسات در زمینه جلوگیری از تخلفات و پیشگیری از جرایم انتخاباتی و  جلسات شورای عالی امنیت ملی انجام دادیم.

وی افزود: در مجموعه قوه قضائیه در بیش از یک هزار جلسه انتخاباتی شرکت کردیم، علاوه بر این مصوبات زیادی در مورد جرائم انتخاباتی داشتیم.

منتظری گفت: مسایلی که نباید مطرح می شد از سوی کاندیداها و یا مسئولان مرتبط با انتخابات مطرح شد که برخی از آنها،خلاف واقع بوده است و برخی از آنها اگر هم درست بوده،به شکلی مطرح شده که مصلحت جامعه نبوده است.مثل این می ماند که هر آنچه از دولت می دانیم بخواهیم بیان کنیم ممکن است برخی از اعضای خانواده لغزش داشته باشند، نباید در سطحی که دشمن سو استفاده می کند، مطرح شود.

وی افزود: برخی کاندیدها مسائلی را مطرح کردند که دشمن از آنها سو استفاده کرد و دشمن از زبان آنها گرفت ، ما دیدیم در شبکه های اجتماعی و رسانه های غربی،مانور دادند برخی از آنها پاسخ دارد که به موقع به  آنها پاسخ می دهیم.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *