ثبت بیش از 340 شرکت در سال 95 در ادارات ثبتی

14:38 - 04 ارديبهشت 1396
کد خبر: ۳۰۱۹۴۲
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
اسدی گفت: در سال 95 تعداد 343 شرکت به ثبت رسیده که از این تعداد 293 شرکت تجاری و 50 شرکت تعاونی بوده که نسبت به مشابه سال گذشته 13 درصد رشد داشته است.
علی اصغر اسدیعلی‌اصغر اسدی مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان خراسان شمالی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه حقوقی و قضایی در خصوص سامانه ثبت شرکت‌ها و موسسات غیرتجاری گفت: خدمات در ثبت شرکت‌ها به صورت سیستمی و اینترنتی صورت می‌پذیرد.

وی گفت: مراجعین می‌توانند با مطالعه مقررات ثبت شرکتها که در سایت اداره کل ثبت شرکت‌ها به نشانی http://sherkat.ssaa.ir موجود است راسا اقدام به تشکیل و تکمیل پرونده وسپس ارسال مدارک توسط شرکت پست کنند. 

این مقام قضایی ادامه داد: ارائه خدمات الکترونیکی در سازمان ثبت اسناد و املاک کشور تاکنون باعث حذف بسیاری از مراجعات حضوری متقاضیان و بهبود چشمگیر سلامت اداری شده است.

اسدی بیان کرد: متقاضیان در صورت نیاز و  پیگیری می‌توانند جهت اطلاع از آخرین وضعیت پرونده خود با توجه به شماره پیگیری دریافتی از طریق سامانه مذکور اقدام کنند.

وی همچنین افزود: پلمب دفاتر از اسفند ماه  سال 95 بصورت الکترونیکی بوده و کلیه خدمات مورد نظر با مراجعه به سایت مذکور انجام خواهد گرفت.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان خراسان شمالی  اظهار کرد: در سال 95 تعداد 343 شرکت به ثبت رسیده که از این تعداد 293 شرکت تجاری و 50 شرکت تعاونی بوده است که نسبت به مشابه سال گذشته 13 درصد رشد داشته و تعداد 63 موسسه نیز در سطح استان به ثبت رسیده است.

این مقام قضایی همچنین از کمبود فضای اداری مناسب جهت انتقال پرونده‌های و ثبت شرکتها به مرکز استان ابراز نارضایتی کرد وگفت: متاسفانه به دلیل عدم ابلاغ اعتبار مصوب نتوانسته ایم تاکنون از پروژه ساخت ساختمان جدیدالاحداث اداره کل ثبت استان بهره برداری کنیم و توجه و مساعدت بیشتر مسئولین استانی به این دستگاه خدمت رسان را می‌طلبد.
 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *