24 میلیارد دلار مردم ایران چند شغل در فرانسه ایجاد کرد؟

15:03 - 03 ارديبهشت 1396
کد خبر: ۳۰۱۷۵۴
جانشین قرارگاه خاتم الاوصیاء گفت: ایران بابت خرید ایرباس و پژو 24 میلیارد دلار به فرانسه می‌دهد یعنی یک میلیون شغل برای جوانان فرانسه ایجاد می‌کند، چرا از جوانان نخبه داخل کشور در این زمینه استفاده نشود؟
ایرباسبه گزارش گروه فضای مجازی به نقل از فارس، عظیم ابراهیم‌پور شامگاه شنبه در مراسم محفل انس با شهدا که به همت جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه کردستان و به مناسبت چهارمین سالگرد تشییع و تدفین پیکر مطهر شهدای گمنام در محل تالار مولوی این دانشگاه برگزار شد، اظهار کرد: شهدا اعتقاد داشتند که حرف امام و ولایت نباید روی زمین بماند اکنون رسالت شما جوانان عمل به عقیده شهدا و ادامه‌دهنده راه آنها است.

وی با اشاره به ظرفیت‌های استان کردستان افزود: قابلیت‌های ملی، اقتصادی، فرهنگی و عمرانی در استان وجود دارد و اگر به جوانان بها داده شود، یقین دارم با این همه ظرفیت و پتانسیل موجود منطقه می‌توانند چرخ اقتصادی کشور را بچرخاند.

جانشین قرارگاه خاتم‌الاوصیاء افزود: قطب محصولات ارگانیک کشور، در استان کردستان است اگر این ظرفیت‌ها بالفعل شود به همت خون شهدا و جوانان امروز این مرزوبوم امیدواریم کردستان واقعی و حقیقی را به همه عالم معرفی کنیم.

ابراهیم‌پور خطاب به دانشجویان اظهار داشت: با تکیه بر توانایی‌های خود و استفاده از قابلیت‌های کشور به اراده و نیروی خود وابسته باشید نه نیروی خارجی و مملکت بیگانه و با ایستادن روی پای خود از بیگانگان بی‌نیاز شوید.

وی به دوران جنگ تحمیلی و رشادت رزمندگان اسلام اشاره کرد و افزود: دانشمندان دنیا در شلمچه مدرن‌ترین موانع نظامی را کامل‌تر از موانع نظامی فرانسه قرار دادند اما فرزندان ایران و رزمندگان غیور در عملیات کربلای 5 تمام موانع را پشت سر گذاشتند و دشمن را به عقب راندند.

جانشین قرارگاه خاتم‌الاوصیاء با بیان اینکه ما رکورددار چرخه پزشکی جنگ در دنیا هستیم، خاطرنشان کرد: رکورددار پزشکی دنیا در جنگ جهانی دوم با 12 ساعت ثبت شد، اما رزمندگان ما در طول 2 ساعت رکورد چرخه پزشکی را به ایران و ایرانی اختصاص دادند.

ابراهیم‌پور به وجود 5 بیمارستان صحرایی در زمان دفاع مقدس اشاره کرد و افزود: دکتر ناصر تابش 18 هزار جراحی در زیر آتش دشمن و در همین بیمارستان‌ها انجام داد.

وی با بیان اینکه اگر نخبگان را درک نکنیم، جامعه از دست می‌رود، بیان کرد: ایران بابت خرید ایرباس و پژو 24 میلیارد دلار به فرانسه می‌دهد یعنی یک میلیون شغل برای جوانان فرانسه ایجاد می‌کند، چرا جوانان نخبه داخل کشور در این زمینه استفاده نشود آیا مغزهای دانشگاه صنعتی شریف و امیرکبیر نمی‌توانند خودروی ملی بسازند؟ پس برای تحقق اقتصاد مقاومتی عزم ملی و حمایت همه جانبه جوانان لازم است.

وی خطاب به دانشجویان افزود: مملکت در آستانه یک پیچ تاریخی است، باید شما مسیر پیچ را مدیریت کنید و به پاس حرمت خون پاک شهدا کشور با شرف و عزتی که دارید در حفظ پاکی و عزت آن همواره کوشا باشید.

/

: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه ای منتشر می شود.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *