نماینده زن آمریکا در سازمان ملل کیست؟/ نیکی هیلی ضد ایران و حامی سرسخت اسرائیل+تصاویر

22:30 - 04 ارديبهشت 1396
کد خبر: ۳۰۱۶۷۹
پایگاه خبری «کانادافری‌پِرس» در مطلبی ضمن اشاره به اظهارات ضدایرانی مداوم نماینده جدید آمریکا در سازمان ملل مدعی است که با انتصاب «نیکی هیلی» و روی‌کارآمدن دونالد ترامپ فضای ضد صهیونیستی در شورای امنیت سازمان ملل برای نخستین بار تغییر کرده‌ است.
به گزارش گروه بین‌الملل ، پایگاه خبری «کانادافری‌پِرس» در مطلبی به قلم «جوزف کلاین» ضمن اشاره به اظهارات ضدایرانی مداوم نماینده جدید آمریکا در سازمان ملل مدعی است که با انتصاب «نیکی هیلی» و روی‌ کار آمدن دونالد ترامپ فضای ضد صهیونیستی در شورای امنیت سازمان ملل برای نخستین بار تغییر کرده‌ است.

زنی که ضد ایران و حامی رژیم صهیونیستی است+تصاویر


«جوزف کلاین» با اشاره به جلسه اخیر شورای امنیت سازمان ملل به ریاست «نیکی هیلی» مدعی می‌شود: من بارها در جلسات شورای امنیت سازمان ملل حضو داشته‌ام و این اولین بار بود که درباره مناقشه فلسطین و اسرائیل «نیکی هیلی» اجازه نداد که اعضای شورای امنیت بنا به عادت شروع به اظهارات ضداسرائیلی کنند و در عوض تأکید کرد که سرزنش همیشگی اسرائیل در این زمینه نه تنها اتلاف وقت است بلکه هیچ کمکی به حل مناقشه فلسطین و اسرائیل نمی‌کند.


نیکی هیلی

وی در ادامه می‎‌افزاید: در خصوص تنش‎های موجود در منطقه خاورمیانه «نیکی هیلی» به هیچ تعللی ایران و هم‌پیمانش یعنی حزب‌الله لبنان را متهم معرفی کرد.

نگارنده همچنین با طرح ادعای بی‌اساس تفاوت رویکرد دولت اوباما و ترامپ در نحوه برخورد با ایران تأکید می‌کند که موضع‌گیری‎های روشن «نیکی هیلی» علیه ایران نشان می‌دهد که برخلاف دولت اوباما، ترامپ به هیچ وجه تهدید ایران برای صلح و امنیت جهان را نادیده نخواهد گرفت و قطعاً در آینده تحریم‌های بیشتری علیه ایران به خاطر حمایت از گروه‌های هم‌پیمانش در منطقه اعمال خواهد کرد.



هیلی

وی در پایان ضمن اشاره به اینکه «نیکی هیلی» در این مدت کوتاه نشان داده که نسبت به توسعه برنامه موشکی ایران نیز حساسیت دارد مدعی است: نیکی هیلی هوشیارانه اعضای شورای امنیت سازمان ملل را به چالش می‌کشد تا با قدرت تمام با خطرناک‌‍ترین دولت خاورمیانه یعنی ایران برخود کنند و برای نخستین بار فشارها بر اسرائیل کاهش یابد؛ اقدامات او دراین مدت کوتاه نشان می‌دهد که «نیکی هیلی» بهترین انتخاب دونالد ترامپ در میان اعضای کابینه‌اش بوده‌است.

پشتیبانی از اسرائیل در عمل

در همین حال نیکی هیلی در جمع خبرنگان بر روابط "پولادین" میان آمریکا و اسرائیل تاکید ورزید و گفت، دولت آمریکا از این پس در عمل از اسرائیل پشتیبانی می‌کند "و نه فقط در لفظ".


نماینده زن آمریکا در سازمان ملل کیست؟/ نیکی هیلی ضد ایران و حامی سرسخت اسرائیل+تصاویر

عزم راسخ آمریکا برای حمایت از اسرائیل روز 11 فوریه به نمایش گذاشته شد.

هیلی در این روز اعلام کرد که قصد دارد با وتوی تصمیم آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل، از یک اقدام "ضداسرائیلی" جلوگیری کند.





ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *