صدور آسان ویزای ایران در ۱۰ فرودگاه کشور/ گشایش «ماه فرهنگی ایران» در شانگهای/ تبلیغ تیم روسی با عکس ستاره ایرانی

16:00 - 02 ارديبهشت 1396
کد خبر: ۳۰۱۳۷۷
صدور آسان ویزای ایران در ۱۰ فرودگاه کشور، ساخت نخستین عینک چوبی در ایران، گشایش «ماه فرهنگی ایران» در شانگهای، تبلیغ تیم روسی با عکس ستاره ایرانی و ... از جمله اخبار برگزیده امروز در فضای مجازی است.
به گزارش خبرنگار گروه فضای مجازی ، رسانه‌ها در فضای خبری روزانه خود اخبار اختصاصی و عمومی مختلفی را منتشر می‌کنند که این اخبار بعضا فقط در یک رسانه منتشر شده است. گروه فضای مجازی در نظر دارد هر روز اخبار منتخب فضای مجازی را از سایت‌ها و خبرگزاری‌های مختلف جمع آوری کرده و در قالب یک بسته خبری منتشر کند. در این بسته همه خبرها و آیتم‌ها با ذکر منبع منتشر می‌شوند و انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست.

تبلیغ تیم روسی با عکس ستاره ایرانی
 
فارس: باشگاه روستوف روسیه که پیش از این روی شال گردن‌های خود تصویر بهترین بازیکنان خود را حک کرده بود تا با این روش تبلیغ بیشتری کند، این بار تی‌شرت‌هایی را با عکس بازیکنانش آماده کرده است. عکس سردار آزمون، ستاره ایرانی روستوف که روی شال گردن‌های این باشگاه حک شده بود و این بار روی تی شرت این باشگاه نیز نقش بست.
 
اخبار برگزیده

ساخت نخستین عینک چوبی در ایران
 
تسنیم: ایرانی را با تمدن و هنر او می شناسند و یکی از این هنرهای صنایع دستی نازک کاری چوب در سرزمینی است که معروف است به شهری میان کوه ها و آن شهر سنندج نام دارد.  حال در این شهر هنرمندانی نفس می‌کشند که استاد نازک کاری و ریزه‌کاری چوب هستند که یکی از انواع قدیمی صنایع دستی است. شیوه کار در این صنعت بدین صورت است که قطعات چوب را به اشکال دلخواه برش زده و بر روی قطعه اصلی چوبی مورد نظر می‌چسبانند. حال نخستین عینک چوبی دنیا در ایران و به دست یک هنرمند ایرانی در سنندج کردستان سرزمین رنگ، آواز و مهربانی ساخته شده است.
 
اخبار برگزیده

صدور آسان ویزای ایران در ۱۰ فرودگاه کشور

ایسنا: ایران درحال حاضر ۱۴ فرودگاه بین‌المللی دارد که در ۱۰ فرودگاه آن ویزای بدو ورود (On Arrival) صادر می‌شود، اما بی‌اطلاعی بیشتر گردشگران از این موضوع آنها را گاه تا مرز سرگردانی رسانده و سفرشان را در همان آغاز با مخاطراتی همراه می‌کند؛ بعضی حتی پیش از ورود به کشورمان مجبور به بازگشت شده‌اند. در هر حال گسترش طرح ویزای on arrival در فرودگاه‌های بین‌المللی و به دنبال آن راه‌اندازی ویزای الکترونیک که هنوز در آغاز راه است، بنا به اظهارات گردشگران خارجی و تورگردان‌ها، سفر به ایران را آسان‌تر کرده است؛ رویایی که شاید تا یک دهه قبل با توجه به روابط سیاسی و تنش‌های منطقه‌ای، دست‌نیافتنی به نظر می‌آمد، هرچند که دامنه آن ناباوری هنوز ادامه دارد و همین حالا هم اصلی‌ترین سوال گردشگران برای سفر به ایران پس از امنیت، درباره چگونگی دریافت ویزا و مدت زمان معطلی آن است. خیلی‌ها هنوز نمی‌دانند به راحتی می‌توانند ویزای ایران را "در بدو ورود" با ۹۰ روز اعتبار دریافت کنند.  

اخبار برگزیده
 
ادعای جدید منافقین درباره برنامه هسته‌ای ایران
 
فاکس‌نیوز: روز گذشته در واشنگتن کنفرانسی خبری درباره فعالیت هسته‌ای ایران بعد از برجام برگزار شد که در این کفرانس خبری موردی جدید علیه فعالیت ایران مطرح شد. در این کنفرانس خبری فردی بنام «علیرضا جعفرزاده» که فاکس‌نیوز از وی با عنوان نایب رئیس گروهک منافقین یاد کرده، مدعی شده که ایران بعد از برجام به‌دنبال دست‌یابی به سلاح هسته‌ای است. جعفرزاده در این نشست تصاویری ماهواره‌ای از ایران ارائه کرده و مدعی شده فعالیت نظامی هسته‌ای ایران با وجود برجام ادامه دارد. به نوشته فاکس‌نیوز، هنوز مشخص نیست که آیا تصاویر ارائه شده از سوی این عضو گروهک منافقین واقعی بوده‌اند یا ساختگی بر همین اساس کاخ سفید با احتیاط نسبت به آن واکنش نشان داده و هنوز در خصوص آن موضع‌گیری نکرده است.
 
اخبار برگزیده
 
گشایش «ماه فرهنگی ایران» در شانگهای
 
ایرنا: ماه فرهنگی جمهوری اسلامی ایران با عنوان «نمایشگاه فرهنگ و هنر ایران از جاده ابریشم» با برگزاری مراسمی در دانشگاه نرمال شرقی چین در شهر بندری شانگهای گشایش یافت. در این مراسم که به همت وابستگی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در شانگهای و با همکاری رئیس دانشگاه نرمال شرقی چین برگزار شد، تمدن درخشان ایران زمین در قالب تصاویر زیبا به نمایش گذاشته شده است.
 
اخبار برگزیده

اخبار برگزیده 
 
بحران سالمندی در راه است
 
مهر: طی ۳۰ سال آینده جمعیت سالمند ایران رو به افزایش بوده و به بحران تبدیل می‌شود. مطابق سرشماری سال ۹۰ در ایران، بعد خانوار ۳.۵ بوده که در حال حاضر به ۳.۳ رسیده که در عین حال، جمعیت کشور نیز ۷۹ میلیون و ۹۶۲ هزار و ۲۷۰ نفر ثبت شده است که بر این اساس، نرخ رشد جمعیت  از ۲۹.۱ درصد سرشماری سال ۹۰ به ۲۴.۱ درصد در سرشماری سال ۹۵ رسید. در این میان، نسبت جنسی از ۱۰۲ به ۱۰۳ رسید و تعداد خانوارهای کشور نیز از ۲۱ میلیون و ۱۸۵ هزار و ۶۴۷ به ۲۴ میلیون و ۱۹۶ هزار و ۳۵ رسیده است که بر این اساس، بالاترین نرخ رشد جمعیت مربوط به استان خراسان جنوبی با عدد ۳.۰۲ درصد و کمترین مربوط به استان همدان با رقم ۰.۲۱- درصد بوده است. به طور متوسط سالانه ۹۵۵ هزار و ۲۳۰ نفر به جمعیت کشور اضافه شده و سهم جمعیت ۶۵ ساله و بیشتر نیز از ۵.۷ درصد به ۶.۱ درصد رسیده؛ ضمن اینکه میانگین سنی جمعیت از ۲۹.۸ سال به ۳۱.۱ سال افزایش یافته است.
 
اخبار برگزیده

سگی که پیانو می‌نوازد
 
میزان: این سگ که "بیگل نابغه" نام دارد حین نواختن پیانو، دم خود را تکان می‌دهد و با صدای بلند پارس می‌کند طوری که انگار آواز می‌خواند این سگ که با صاحبش در آمریکا زندگی می‌کند هزاران طرفدار در شبکه‌های اجتماعی به دست آورده است.
 
اخبار برگزیده

/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *