استفاده از بودجه و امکانات عمومی برای تبلیغ یا تخریب نامزدها جرم است / برخورد قانونی با متخلفان

14:10 - 02 ارديبهشت 1396
کد خبر: ۳۰۱۳۲۰
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
حجت الاسلام و المسلمین سید مصطفی حقی گفت: استفاده از امکانات عمومی بر اساس مواد قانونی 68 و 88 قانون انتخابات جرم است و به هیچ عنوان در برخورد با استفاده کنندگان از امکانات عمومی برای تبلیغات کاندیداها کوتاه نخواهیم آمد .
استفاده از بودجه و امکانات عمومی برای تبلیغ یا تخریب نامزدها جرم است / برخورد قانونی با متخلفانبه گزارش خبرنگار گروه حقوقی و قضایی ، دادستان عمومی وانقلاب مرکز استان گلستان در سومین جلسه ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرایم و تخلفات انتخاباتی گلستان گفت : استفاده از امکانات عمومی بر اساس مواد قانونی 68 و 88 قانون انتخابات جرم است و ،به هیچ عنوان در برخورد  با استفاده کنندگان از امکانات عمومی برای تبلیغات کاندیداها کوتاه نخواهیم آمد .

وی از کاندیداها و هوادارانشان خواست از تخریب و توهین یکدیگر بپرهیزند.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان با تاکید بر این که تحمل بی نظمی در سخنرانی‌های قانونی را نداریم خاطر نشان کرد : افرادی که در سخنرانی‌های قانونی  اخلال ایجاد کنند منتظر برخورد قانونی باشند. 

دادستان مرکز استان با بیان این که تا کنون هیچ مشکل انتخاباتی در استان نداشته ایم گفت:  بر اساس ماده 68 و 88 قانون انتخابات در صورت بروز تخلفات احتمالی  پرونده متخلفان خارج از نوبت در استان رسیدگی خواهد شد.

حقی در ادامه این جلسه  با اشاره به ابلاغ مصوبه نظارت بر فضای مجازی افزود: وزارت کشور سامانه ای برای ثبت نام کاندیداهایی که قصد دارند از فضای مجازی برای تبلیغاتی استفاده کنند ایجاد کرده است و افراد می توانند در این سامانه ثبت نام و تبلیغات کنند.

وی از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان هم خواست، لیست سایت‌های دارای مجوز را به فرمانداری‌ها ابلاغ کنند تا مشخصات سایت‌هایی که قصد تبلیغات مجازی برای کاندیداها را دارند در سامانه وزارت کشور ثبت شود .

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان همچنین خواستار تعیین استانداردهایی برای چاپ بنرهای تبلیغاتی کاندیداها شد و افزود : اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قطع قانونی و مشخص اعلام خواهد کرد و باید تمامی بنرها در همان قطع چاپ شوند.

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *