رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

از حضور سرزده وزیر ارشاد تا اولین کارگاه بهمن فرمان‌آرا/صالحی امیری: جشنواره جهانی فجر اعتباری بین‌المللی است+ عکس

11:03 - 02 ارديبهشت 1396
کد خبر: ۳۰۱۲۰۶
نخستین روز از جشنواره جهانی فیلم فجر از دیروز در محل پردیس چارسو (کاخ جشنواره) آغاز به کار کرد.
به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی ، نخستین روز از جشنواره جهانی فیلم فجر از دیروز در محل پردیس چارسو (کاخ جشنواره) آغاز به کار کرد.
 
اولین روز این جشنواره با متن و حواشی متفاوتی در محل پردیس چارسو همراه بود که از جمله مهم‌ترین این اتفاقات می‌توان به حضور سرزده وزیر ارشاد در کاخ جشنواره خبر داد.
 
 وزیر ارشاد
 
وی پس از حضور در کاخ و بازدید از بخش‌های مختلف گفت: اتفاقی که در این دوره از جشنواره جهانی فیلم فجر با همت دوستان رخ داده است اعتباری بین‌المللی برای جمهوری اسلامی ایران است.

وی با اشاره به جایگاه سینمای ایران در منطقه و جهان ادامه داد: قطعا یکی از جشنواره‌های معتبر در عرصه بین‌الملل جشنواره جهانی فیلم فجر است. طی سفری که به کشورهای عربی و منطقه داشتم  با مقامات ارشد، روسای جمهور و مدیران فرهنگی این کشورها راجع به جایگاه فیلم و سینمای ایران در جهان اتفاق نظر داشتند و جلساتی که داشتیم مقرر شد که سینمای ایران تعامل خوبی با آن کشورها داشته و تولید مشترک فیلم داشته باشیم و توافقاتی صورت گرفت که  بتوانیم کارگاه‌های آموزشی با حضور سینماگران در آن کشورها برگزار کنیم.
 
 جشنواره جهانی فیلم فجر
 
صالحی امیری در مورد تاثیر و جایگاه جشنواره جهانی فیلم فجر گفت: اساسا جشنواره جهانی حاوی این پیام است که ما باید جهشی به سمت بیرون از مرزها داشته باشیم. ما دیدیم و ملت هم با لبخند شاهد بودند که فیلم ایرانی و سینمای ایران به جشنواره‌های معتبر  راه پیدا کرده و افتخار کسب می‌کند. جشنواره جهانی فیلم فجر می‌تواند مسیر ما را برای دسترسی به بازار جهانی و دنیای سینما هموار کند. امسال تمام تلاش‌ها در مجموع یک پیام روشن را برای سینمای ما مشخص کرد و اینکه باید خودمان را آماده کنیم تا با جهشی بلند و حضور هر چه بیشتر  در سطح اول سینمای دنیا نگاه‌ها را به سمت سینمای ایران جذب کنیم.
 
از دیگر نکات بارز روز اول جشنواره جهانی فیلم فجر می توان به برگزاری کارگاه‌های کارگردانی "بهمن فرمان‌آرا اشاره کرد. این نخستین بار بود که فرمان‌آرا کارگاهی را برای هنرجویان سینما برگزار می کرد.
 
 رضا کیانیان
 
کارگاه انتخاب بازیگر و بازیگردانی توسط رضا کیانیان و کارگاه فیلمسازی با حضور فردریک‌تور فردریکسون از ایسلند که همراه با نمایش یکی از فیلم‌های این کارگردان همراه شد، از دیگر برنامه های آموزشی روز اول جشنواره بود.
 
همچنین در نخستین روز از جشنواره بیستمین بازار بین‌المللی فیلم فجر با حضور 177 شرکت کننده ایرانی و خارجی آغاز به کار کرد.

در این دوره از جشنواره 177 نفر خریدار و فروشنده  ایرانی و خارجی به نمایندگی از 92  شرکت حضور دارند.

این شرکت کنندگان از کشورهایی چون فرانسه، لبنان، آلمان، موناکو، بوسنی ، تایوان، چین، کره جنوبی، ژاپن، روسیه، ایتالیا، مالزی، افغانستان، آذربایجان، سوییس، نروژ حضور یافته اند.

برای مشاهده آلبوم نخستین روز سی و پنجمین جشنواره جهانی فیلم فجر اینجا کلیک کنید.
 

 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *