بانکی در مرکز آتن بر اثر انفجار بمب ویران شد

1:56 - 31 فروردين 1396
کد خبر: ۳۰۰۶۹۸
بمب که ظاهرا در یک کیف دستی جاسازی شده بود اندکی بعد از ساعت 22.30 به وقت محلی و دقیقا در پایان مهلت 35 دقیقه ای که فرد ناشناس گفته بود منفجر شد
به گزارش گروه بین‌الملل ،به نقل از خبرگزاری فرانسه،‌ پلیس یونان شامگاه چهارشنبه از بمبگذاری در یک بانک در مرکز آتن پایتخت این کشور خبر داد و گفت به ساختمان این بانک خساراتی وارد آمده است.

یک مقام پلیس در این باره گفت "فردی ناشناس در تماسی تلفنی با سایت اینترنتی برنامه خبری تلویزیونی زوگلا  Zougla از انفجار قریب الوقوع یک بمب در یکی از شعب بانک یونانی «یوروبانک» خبر داده بود و پلیس هم بلافاصله محل را محاصره کرد."

این مقام پلیس افزود "بمب که ظاهرا در یک کیف دستی جاسازی شده بود اندکی بعد از ساعت 22.30 به وقت محلی و دقیقا در پایان مهلت 35 دقیقه ای که فرد ناشناس گفته بود منفجر شد و خساراتی به ساختمان بانک و ساختمان های اطراف وارد آورد ولی این انفجار تلفات جانی نداشت."

حملات به اهداف اقتصادی، سیاسی و دیپلماتیک در یونان سالهاست به امری تقریبا عادی بدل شده است و پلیس عموما آنها را به گروه های چپ افراطی یا آشوب طلبان نسبت می دهد.

گروهی موسوم به "مبارزه انقلابی" در آوریل 2014 بمبی را در بانکی مهم موسوم به "بانک یونان" منفجر کرد. رهبران این گروه در حال حاضر مجازات های حبس سنگینی را می گذرانند.
 
 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *