رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

مرد چگونه می‌تواند در صورت ناتوانی در پرداخت مهریه از حبس شدن در امان بماند/ آیا تنظیم چک از سوی صادرکننده، بگونه‌ای که قابل‌ وصول نباشد جرم است؟

17:01 - 30 فروردين 1396
کد خبر: ۳۰۰۵۸۳
دسته بندی: مجله حقوقی ، عمومی
گستردگی مباحث حقوقی و پیچیدگی‌های موضوعات متنوع آن ضرورت آموزش هرچه بیشتر آن را روشن می‎سازد.
به گزارش خبرنگار گروه حقوقی و قضایی ، گستردگی مباحث حقوقی و پیچیدگی‌های موضوعات متنوع آن ضرورت آموزش هرچه بیشتر آن را روشن می‎سازد.

ضروریاتی مانند آشنا شدن شهروندان با ضوابط حقوقی و قانونی حاکم بر روابط اجتماعی و آگاهی بخشی جامعه نسبت به مسائل حقوقی یکی از مهمترین راهکارها در کاهش مراجعات مردم به دادگستری است. به همین منظور با بازخوانی سئوالات طرح شده از وکیل آنلاین تلاش می‌کنیم در جهت افزایش آگاهی‌های حقوقی مخاطبان نقش موثری را ایفا کنیم.

شوهرِ ناتوان از پرداخت مهریه، چطور از حبس شدن در امان بماند؟/

محکوم به پرداخت خسارت، اگر قدرت پرداخت نقدی نداشته‌ باشد، می‌تواند قسطی پرداخت کند

پرسش مخاطب وکیل‌آنلاین درباره تکلیف خسارتی که قدرت پرداخت نقدی آن را ندارد، این است: «با سلام بنده حدود یک ماه پیش با ماشین برادرم تصادف کردم و هفت میلیون و سیصد خسارت زدم. سقف بیمه مبلغ چهار میلیون تومن بود که پرداخت شد. زیاندیده مابقی مبلغ را که سه میلیون وسیصد بوده، به علاوه افت قیمت خودرو که سه میلیون بر اورد شده، درخواست کرده. میخواستم بدونم جبران خسارت وقتی که امکان پرداخت نقدی آن را ندارم، بوسیله شورا اقساطی می‌شود یا زیاندیده میتونه پرداخت اقساطی رو قبول نکند» (پاسخ سئوال را اینجا بخوانید)

شوهرِ ناتوان از پرداخت مهریه، چطور از حبس شدن در امان بماند؟/

تنظیم چک از سوی صادرکننده، بگونه‌ای که قابل‌ وصول نباشد، جرم است

پرسش مخاطب وکیل‌‌آنلاین درباره نحوه نوشتن چک بگونه‌ای قابل وصول نباشد، این است: «با سلام . احتراما اگر کسی چکی را بدهد که هنگام وصول به مشکل عدم تطابق امضاء بخورد، تکلیف دارنده چک چیست؟ آیا می‌تواند از صادرکننده آن بخاطر نحوه امضای چک شکایت کند؟ لطفا راهنمایی فرمایید.» (پاسخ سئوال را اینجا بخوانید)

شوهرِ ناتوان از پرداخت مهریه، چطور از حبس شدن در امان بماند؟/

شوهرِ ناتوان از پرداخت مهریه، چطور از حبس شدن در امان بماند؟

پرسش مخاطب وکیل‌آنلاین درباره راه به زندان نیفتادن زوج در صورت نداشتن توان پرداخت مهریه این است: «چون من توان پرداخت یک جای مهریه را ندارم، آیا برای مهریه زندانی داره یا نه ؟» (پاسخ سئوال را اینجا بخوانید.)




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *