اطلس امنیت انتخابات ریاست جمهوری و شوراها تهیه شده است/ تهدید خاصی برای امنیت انتخابات نداریم

17:08 - 30 فروردين 1396
کد خبر: ۳۰۰۵۸۲
دسته بندی: سیاست ، عمومی
رئیس کمیته امنیت ستاد انتخابات کشور با بیان وجود اشراف اطلاعاتی برای برقراری امنیت انتخابات گفت: اطلس امنیت انتخابات ریاست جمهوری و شوراها تهیه شده است.
ذوالفقاری
به گزارش گروه سیاسی ، «حسین ذوالفقاری» امروز -چهارشنبه- در نشست خبری با خبرنگاران با بیان این مطلب افزود: پیش بینی هایی در این بخش شده و نیز این اطلس برای تک تک استان ها ارسال شده است تا پیش بینی های لازم برای مناطقی که مستعد برخی مسایل و آسیب های امنیتی هستند صورت بگیرد.

معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور تصریح کرد: تا این لحظه با توجه به پیش بینی های صورت گرفته و اشراف اطلاعاتی در کل کشور و فضای بیرون از کشور، تهدید خاصی برای امنیت انتخابات نداریم و این بدان معنا نیست که تمام ابعادی که می تواند در امنیت انتخابات تاثیرگذار باشد مورد توجه قرار نگیرد.

رئیس کمیته امنیت ستاد انتخابات کشور با بیان اینکه حتی پیش بینی وقوع پدیده های ناشناخته هم صورت گرفته است افزود: در وزارت کشور ستاد امنیت انتخابات با حضور اعضای مرکب از ستاد نیروهای مسلح، سپاه پاسداران انقلاب، ارتش، نیروی انتظامی، وزارت اطلاعات، دستگاه قضایی و صدا و سیما از چند ماه قبل به طور مستمر تشکیل شده و تمام پیش بینی ها صورت گرفته است.

معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور با بیان این که سه کمیته در ستاد فعال هستند افزود: این کمیته ها اعم از اشراف اطلاعاتی مرکب از دستگاه های اطلاعاتی کشور و همچنین حوزه فضای مجازی هستند که کار رصد اطلاعاتی مرتبط با امنیت انتخابات را در حوزه واقعی و مجازی رصد می کنند.

ذوالفقاری گفت: کمیته عملیات و انتظامات را داریم و تمام برنامه ها در داخل کشور و تا داخل شعب اخذ رای در این کمیته مورد برنامه ریزی قرار گرفته است.

رئیس کمیته امنیت ستاد انتخابات کشور گفت: کمیته افکار عمومی در بستر امنیت انتخابات هم تشکیل شده است.

معاون امنیتی-انتظامی وزیر کشور همچنین در خصوص حضور یکی از کاندیدا ریاست جمهوری در استادیوم آزادی گفت: در جریان هستیم، درباره این موضوع روز گذشته هم در استان بحث شد. 

وی با بیان این که حضورطبیعی هر کدام از نامزدهای انتخابات در اجتماعات منعی ندارد تصریح کرد: اگر نامزدها بخواهند در این جمع ها صحبت کنند و کار تبلیغاتی انجام دهند، چون هنوز به زمان شروع قانونی تبلیغات نرسیده ایم ممنوع است؛ قطعا از این گونه اقدامات جلوگیری خواهد شد، اما حضور به عنوان یک شهروند از نظر قانونی ممنوعیتی ندارد و استان در جریان قرار گرفته است.

ذوالفقاری افزود: در ارتباط با تامین امنیت انتخابات، بیش از 260 هزار نفر نیرو اعم از نیروی انتظامی و از نیروهای کمکی نیروهای انتظامی که از ستاد کل ابلاغ شده در کار تامین امنیت انتخابات به طور مستقیم در ارتباط هستند.

معاون وزیر کشور با تاکید بر اینکه «تجمع فقط در مکان های سرپوشیده مجاز است» تصریح کرد: برگزاری اجتماعات در اماکن باز نیاز به مجوز قانونی دارد. افراد باید در چارچوب قانون تبلیغ کرده و برنامه های خود را ارائه کنند.
 
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *