برخورد قاطع با تبلیغات زودهنگام و سوء استفاده‎کنندگان از منابع سازمانی/ هیچ تخلف انتخاباتی گزارش نشده است

7:00 - 30 فروردين 1396
کد خبر: ۳۰۰۱۳۷
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
حمیدیان با تاکید بر ضرورت برخورد قاطع با تبلیغات زودهنگام و سوء استفاده از منابع سازمانی گفت: تاکنون هیچ تخلف انتخاباتی گزارش نشده است.
محمدعلی حمیدیان دبیر ستاد پیشگیری از جرایم انتخاباتی سیستان و بلوچستان در گفت‎وگو با خبرنگار گروه حقوقی قضایی ، با اشاره به ضرورت پیش‌بینی به ‌موقع و به‌ هنگام تخلفات انتخاباتی اظهار کرد: تبلیغات زودهنگام و سوء استفاده از منابع سازمانی و بیت المال از مصادیق جرایم انتخاباتی است و دستگاه قضایی با استناد به قوانین انتخاباتی با قاطعیت در چارچوب قانون با مصادیق جرایم و تخلفات انتخاباتی برخورد خواهد کرد.

وی با اشاره به اقدامات پیش رو در خصوص فرایند انتخابات ادامه داد: از اهم برنامه های ستاد پیشگیری از تخلفات انتخاباتی در ایام پیش رو دعوت، فراخوانی، احضار، توجیه کاندیداهای شوراهای اسلامی شهر و رؤسای ستادهای انتخاباتی ریاست جمهوری، فعالین رسانه ای و دیگر نهادهای متولی در بحث انتخابات خواهد بود.

رئیس کل دادگاه های عمومی و انقلاب زاهدان با تاکید بر ضرورت برخورد قاطع با تبلیغات زودهنگام و سوء استفاده از منابع سازمانی گفت: تاکنون هیچ تخلف انتخاباتی گزارش نشده است.

حمیدیان با اشاره به شایعترین جرایم انتخاباتی طی ادوار گذشته خاطرنشان کرد: استفاده مستقیم و آشکار از امکانات دولتی و بیت‌المال، سوء استفاده احتمالی برخی از مسئولین استانی، بهره‌گیری ابزاری از اقوام، اقلیت های قومی و مذهبی، ایجاد اختلال و تعرض و بی‌نظمی به نشست‌ها تخریب، توهین و افترا به کاندیداهای رقیب و سیاه‌نمایی چهره نظام از جرایم آشکار در گذشته بوده و با توجه به این مهمترین وظیفه این ستاد پیشگیری، بازدارندگی و برخورد بدون اغماض با هنجارشکنان انتخاباتی است.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *