جزئیات واگذاری بازنگری رشته‌های با قدمت به دانشگاه‌ها/800 برنامه در وزارت علوم بازنگری شد

6:11 - 29 فروردين 1396
کد خبر: ۲۹۹۱۱۲
دسته بندی: جامعه ، عمومی
مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و تحصیلات تکمیلی وزارت علوم جزئیات بازنگری رشته‎های دانشگاهی با قدمت را تشریح کرد.
عبدالرحیم نوه ابراهیم مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و تحصیلات تکمیلی وزارت علوم،تحقیقات و فناوری در گفت و گو با خبرنگار گروه جامعه در خصوص بازنگری رشته های دانشگاهی اظهار داشت:بازنگری رشته های با قدمت زیاد یکی از اولویت های وزارت علوم  محسوب می شود. 
این بازنگری ها یک فعالیت مستمر است که هرساله انجام می شود.

وی افزود:تاکنون 800 برنامه در وزارت علوم بازنگری شده  که این برنامه مربوط به دوران 4 سال اخیر است.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و تحصیلات تکمیلی وزارت علوم در ادامه با اشاره به در نظر گرفتن اعتباراتی در سال 96  بیان داشت:امسال بر اساس آیین نامه جدیدی که در وزارت علوم و در اسفندماه مصوب شد  بازنگری رشته ها به دانشگاه ها واگذار شده است.

نوه ابراهیم در ادامه خاطر نشان کرد:این داشگاه ها به 4 گروه تقسیم شده اند که طبق این تقسیم بندی گروه اول شامل 13 دانشگاه،گروه دوم 14 دانشگاه و گروه سوم شامل 4 دانشگاه است .بر اساس آن دانشگاه های گروه یک و دو بازنگری رشته ها را انجام می دهند.

وی تصریح کرد:قبل از تصویب این آیین نامه  بازنگری ها بین وزارت علوم و دانشگاه ها به طور مشترک صورت می گرفت که لازم به ذکر است وزارت خانه مسئولیت بیشتری را عهده دار بود.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و تحصیلات تکمیلی وزارت علوم ادامه داد:در سال جدید بازنگری رشته های با قدمت بیش از 5 سال در دستور کار دانشگاه ها قرار گرفته است.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *