اردوغان با آزادی روزنامه‌نگار آلمانی مخالفت کرد

17:03 - 26 فروردين 1396
کد خبر: ۲۹۸۹۵۲
«رجب طیب اردوغان»، رئیس جمهور ترکیه با درخواست مقامات آلمان در راستای تحویل روزنامه‌نگار آلمانی به این کشور که در ترکیه بازداشت شده، مخالفت کرد.
اردوغان با تحویل روزنامه‌نگار آلمانی به این کشور مخالفت کرد
به گزارش گروه بین‌الملل ، «رجب طیب اردوغان»، رئیس جمهور ترکیه با درخواست مقامات آلمان در راستای تحویل روزنامه‌نگار آلمانی به این کشور که در ترکیه بازداشت شده، مخالفت کرد.

اردوغان روز جمعه ضمن مخالفت با تحویل «دنیز یوسل» به آلمان بار دیگر اظهارات قبلی خود درباره این روزنامه‌نگار بازداشت شده را تکرار و وی را عامل تروریست‌ها عنوان کرد.

دنیز یوسل، روزنامه‌نگار ترکی-آلمانی روزنامه «دی‌ولت» حدود دو ماه گذشته در ترکیه به اتهام تبلیغ برای گروه‌های تروریستی و ترغیب عمومی برای ایجاد خشونت در ترکیه بازداشت شده است.

اردغان اعلام کرد که «آنگلا مرکل»، صدر اعظم آلمان، از وی درخواست آزادی دنیز یوسل را داشته اما وی با این درخواست مخالفت و گفته است که دنیز یوسل در دادگاه ترکیه محاکمه خواهد شد.

اردوغان گفت: شکی نیست که این روزنامه‌نگار عامل تروریست‌ها و با گروه پ.ک.ک در ارتباط بوده است.

در پی وقوع کودتای نافرجام در ترکیه مقامات این کشور تاکنون حدود 40 هزار نفر را بازداشت و بیش از 120 هزار نفر را نیز از کار برکنار کرده‌اند.

پیش از این «زیگمار گابریل» وزیر امور خارجه آلمان به دلیل بازداشت روزنامه‌نگار آلمانی در ترکیه، دولت این کشور را مورد انتقاد شدید قرار داده بود.

مرکل نیز ضمن انتقاد از دولت ترکیه در بازداشت روزنامه‌نگاران، اقدام دولت ترکیه را «تلخ و ناامیدکننده» عنوان کرده است.








ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *