اروپاییان ناقض حقوق بشر نیستند! آنها علیه بشریت جنایت می‌کنند/ از فروش سلاح به سعودی‌ها و صهیونیست‌ها تا خشونت علیه زنان و پناهندگان

7:45 - 24 فروردين 1396
کد خبر: ۲۹۸۱۱۳
دسته بندی: سیاست
فارغ از تحریم‌های اخیر اروپایی‌ها آنچه که قابل تامل است، استانداردهای دوگانه غربی‌ها در مقوله حقوق بشر است؛ آنها در تسلیح و تجهیز ارتش رژیم متجاوز سعودی نقش بسزایی دارند و در کشته شدن بیش از 30 هزار نفر یمنی که اکثرشان زنان و کودکان هستند دخیل‌اند و نه نقض حقوق بشر که جنایت علیه بشریت انجام می‌دهند، آنگاه وقیحانه، جمهوری اسلامی ایران را که نظامی مبتنی بر مترقی ترین الگوهای تعالی بخش بشریت است متهم به نقض حقوق بشر می‌کنند!
گروه سیاسی : سه‌شنبه هفته جاری اتحادیه اروپا در اقدامی مسبوق به سابقه و باز هم به بهانه واهی حقوق بشر، ایران را مورد تحریم قرار داد؛ این تحریم‌های جدید اتحادیه اروپا که در واقع تمدید تحریم‌های قبلی این اتحادیه علیه کشورمان است،  شامل مسدود کردن دارایی ۸۲ فرد و یک نهاد است.
 
اروپاییان ناقض حقوق بشر نیستند! آنها علیه بشریت جنایت می‌کنند/ از فروش سلاح به سعودی ها و صهیونیست ها تا خشونت علیه زنان و پناهندگان 
 
 تحریم‌های اتحادیه اروپا، به علاوه، منع صادرات تجهیزاتی را شامل می‌شود که به ادعای این اتحادیه برای «سرکوب داخلی و نظارت بر ابزارهای ارتباطی» به کار گرفته می‌شوند. شورای اتحادیه اروپا در بیانیه اخیر خود خاطرنشان کرده که این تحریم‌ها برای اولین بار در سال ۲۰۱۱ اعمال شده‌ و از آن پس هر بار تمدید شده‌اند.تصمیم جدید در ژورنال رسمی اتحادیه اروپا، امروز به چاپ رسیده و از فردا تا 13 آوریل 2018 لازم‌الاجرا خواهد بود.
 
اما فارغ از اینکه اینگونه تحریم‌های اروپایی‌ها با بهانه‌های واهی علیه ایران با روح و حتی برخی مفاد توافقنامه برجام مغایر است؛ آنچه که قابل تامل است، استانداردهای دوگانه غربی‌ها در مقوله حقوق بشر است؛ آنها در تسلیح و تجهیز ارتش رژیم متجاوز سعودی نقش بسزایی دارند و در کشته شدن بیش از 30 هزار نفر یمنی که اکثرشان زنان و کودکان هستند دخیل‌اند و نه نقض حقوق بشر که جنایت علیه بشریت انجام می‌دهند، آنگاه وقیحانه، جمهوری اسلامی ایران را که نظامی مبتنی بر مترقی ترین الگوهای تعالی بخش بشریت است متهم به نقض حقوق بشر می‌کنند.
 
اروپاییان ناقض حقوق بشر نیستند! آنها علیه بشریت جنایت می‌کنند/ از فروش سلاح به سعودی ها و صهیونیست ها تا خشونت علیه زنان و پناهندگان 
 
در سال 2013 شورای امنیت ملی آلمان فروش تانک‌های لئوپارد به عربستان سعودی جهت بکارگیری در یمن و بحرین را تصویب کرد؛ روزنامه انگلیسی "آبزرور" سال گذشته طی گزارشی به روابط تسلیحاتی انگلیس و عربستان پرداخت و از تجهیز رژیم سعودی به بمب‌های هوشمند از سوی لندن خبر داده است. آبزرور در گزارش خود نوشته،"انگلیس بمب‌های هوشمند تولید شده در شرکت رایتون را در اختیار عربستان قرار داده است". رایتون، بزرگترین کارخانه‌ تولید موشک و بمب در دنیا محسوب می‌شود. لندن در تجهیز و تسلیح ارتش رژیم جنایتکار و کودک کش صهیونیستی نیز در زمره پیشتازان است و این امر حتی اعتراض برخی نمایندگان پارلمان انگلیس را هم درآورده است.
 
اروپاییان ناقض حقوق بشر نیستند! آنها علیه بشریت جنایت می‌کنند/ از فروش سلاح به سعودی ها و صهیونیست ها تا خشونت علیه زنان و پناهندگان 
 
رفتار اروپایی‌های مدعی رعایت حقوق بشر با پناهجویان جنگ زده آسیایی و آفریقایی جلوه دیگری از نقض شئون انسانی از سوی قاره سبز نشینان است؛ اروپایی‌ها با مشارکت آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها  در مناطقی همچون شمال آفریقا و غرب آسیا جنگ افروزی می‌کنند، آنگاه بر خلاف تمام موازین بین المللی از پذیرش مهاجرین و پناهندگان خودداری می‌کنند و حتی آن دسته‌ای را هم که می‌پذیرند با شنیع ترین رفتار و برخورد از آنها پذیرایی می‌کنند.  
 
طبق آماری که در منابع رسمی اروپایی منتشر شد در سه ماهه اول سال 2015، بیش از 1800 پناهنده که قصد داشتند از مدیترانه راهی اروپا شوند در دریا غرق شدند و اروپایی‌ها نیز هیچگونه اقدامی برای نجات جان 1800 جنگ زده انجام ندادند. ماجرای اردوگاه کاله در شمال فرانسه در مرز با انگلیس و رنجی که پناهجویان مستقر در این اردوگاه دیدند هم بارها در رسانه‌ها مطرح شده است.
 
اروپاییان ناقض حقوق بشر نیستند! آنها علیه بشریت جنایت می‌کنند/ از فروش سلاح به سعودی ها و صهیونیست ها تا خشونت علیه زنان و پناهندگان 
 
در شرایطی که جمهوری اسلامی ایران به دلیل نوع برخورد سخاوتمندانه با پناهندگان مورد تقدیر سازمان ملل قرار گرفته است، اروپایی‌ها که متشکل از 28 کشور می‌باشند  در اسکان 20 هزار پناهنده و جنگ زده خست به خرج می‌‎دهند و اگر هم با اکراه آنها را بپذیرند به تحقیر و استثمار این پناهندگان می‌پردازند؛ طنز تلخ ماجرا آنجاست که همین اروپاییان برای حقوق بشر سینه چاک می‌کنند و ایران(کشور ممتاز در پذیرش پناهندگان) را متهم به نقض حقوق بشر می‌کنند!  
 
رفتار نیروهای امنیتی و انتظامی دوّل اروپایی با اقلیت‌های ساکن در این قاره بویژه مسلمانان و رنگین پوستان بسیار تحقیرآمیز است؛ در این رابطه نمونه‌های فراوانی وجود دارد. در فوریه سال جاری میلادی یک جوان 22 ساله توسط یک افسر پلیس در منطقه «بوبینیی» در حومه شمالی پاریس مورد تعرض قرار گرفت و دادگاه از رسیدگی به شکایت او استنکاف کرد. البته از این دست نمونه ها روزانه به کرات در قاره سبز رخ می دهد و برای آنها به امری عادی تبدیل شده است.
 
اروپاییان ناقض حقوق بشر نیستند! آنها علیه بشریت جنایت می‌کنند/ از فروش سلاح به سعودی ها و صهیونیست ها تا خشونت علیه زنان و پناهندگان
 
 
اروپایی ها به خود می بالند که مبدع فمینیست هستند و ایران اسلامی را متهم به نقض حقوق زنان می کنند اما جالب است بدانیم که خشونت علیه زنان مسئله‌ای مهم در کشورهای غربی بوده و نکته جالب اینجاست که بر اساس تحقیقات آژانس حقوق اساسی اتحادیه اروپا، نزدیک به 55درصد از زنان اروپایی به نوعی مورد خشونت جسمی قرار گرفته‌اند.
 
دانمارک، فنلاند، سوئد، لهستان، اتریش، یونان و اسپانیا برخی از کشورهایی هستند که در خصوص سوءاستفاده از زنان پیشگام‌اند. شورای اروپا کنوانسیون جلوگیری و مبارزه با خشونت علیه زنان و خشونت خانگی را در سال 2011 به تصویب رساند، با این حال، تنها 3 کشور عضو اتحادیه اروپا این توافق نامه را امضا کرده‌اند.
 




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *