نیکوکاران، سهامداران خدمات داوطلبانه هلال‌احمر می‌شوند

12:00 - 22 فروردين 1396
کد خبر: ۲۹۷۶۳۹
سرپرست سازمان داوطلبان جمعیت هلال‌احمر گفت: امسال بر اساس میزان اعلام آمادگی خیرین و نیکوکاران، پروژه‌های متعدد و متنوع عام‌المنفعه در سراسر کشور از سوی این سازمان تعریف و اجرا می‌شود.
خدمات داوطلبانهبه گزارش گروه جامعه ،مجتبی اکبری در جلسه با مدیران‌عامل و  معاونان داوطلبان استان‌ها از طریق ویدئو کنفرانس،اظهار كرد: در برنامه‌های امسال این سازمان که انطباق با سند راهبردی جمعیت هلال‌احمر دارد،  خیرین و داوطلبان با گسترش ارتباطات شبکه‌ای کارآمد و پویا، زمینه‌های توسعه سرمایه و  همبستگی اجتماعی را برای ساختن جامعه‌ای تاب‌آور در برابر آسیب‌های اجتماعی و حوادث به حساب می‌آیند؛ چراکه این همبستگی و اعتماد اجتماعی در سایه شفقت و مهربانی است که ریسمان سرمایه‌های اجتماعی را مهیا می‌کند. 

وی با بیان این‌که با تغییر نگرش نسبت به جامعه و بهره‌گیری از بسترهای فناوری اطلاعات و آموزش، می‌توان نسبت به تغییر باور همگان در زمینه سواد عاطفی امیدوار بود، افزود: در دستورالعمل  و محتوای برنامه‌‌های نوین سازمان در خصوص مولفه‌هایی چون اقتصادی، سیاسی، اجتماعی، فناوری، زیست محیطی و حقوقی؛ به جهت افزایش نفوذپذیری در جامعه و تاثیرگذاری، توجه ویژه‌ای شده است.

سرپرست سازمان داوطلبان جمعیت هلال‌احمر توضیح داد: سواد عاطفی، یعنی برخورداری از این قدرت که از احساسات و عواطف خود به گونه‌ای استفاده کنیم که منجر به افزایش  قدرت شخصی و کیفیت زندگی شده و مهم‌تر از آن، همنوعان را بهبود بخشد.

وی با اشاره به تاکیدات رئیس جمعیت هلال‌احمر مبنی بر اینکه کار داوطلبانه، برند انحصاری سازمان داوطلبان است، افزود: لذا پذیرش مسئولیت اجتماعی از سوی افراد جامعه به‌خصوص جوانان و داوطلبان باید با نگاه جدیدتر و ایفای نقش تسهیل‌گری، سیاست‌گذاری اجتماعی منطبق بر تامین نیازهای جامعه در چارچوب هدف‌های اصلی سازمان، مداخله عامدانه به منظور توزیع منابع بین نیازمندان مورد توجه قرار گیرد. 

اکبری با اشاره به سیاست‌های کلی برنامه های مذکور گفت: این سیاست‌ها پس از سال‌ها بررسی و پژوهش به استان‌ها ابلاغ شده و لازم است میان مجموع این سیاست‌های کلی با سند راهبردی جمعیت تعامل قائل باشیم؛چرا که این سند، به مثابه میثاق این سازمان بزرگ عام‌المنفعه با مردم است.

توسعه همکاری‌ سازمان‌های امداد و نجات و داوطلبان 

رئیس سازمان امداد و نجات نیز در این جلسه با تقدیر از مشارکت و همراهی پزشکان و پیراپزشکان داوطلب در برنامه داوطلب یار امداد و نجات برای تامین هر چه بیشتر سلامت مسافران نوروزی، تصریح کرد: ابلاغ سند راهبردی جمعیت ، چشم اندازهای جدیدی را در زمینه همکاری میان سازمان‌های تابعه ایجاد و این امکان را  برای دو سازمان در خصوص اجرای برنامه‌های مشترک پاسخگویی به حادثه فراهم می‌کند.

مرتضی سلیمی با بیان این‌که هماهنگی و همکاری بین این دو سازمان امداد و نجات و داوطلبان در این مقطع زمانی، تجربه بی‌نظیر و الگویی برای آیندگان به همراه دارد، افزود: علاقه‌مندی بسیار بزرگی در ترویج همکاری‌های علمی چه در آموزش و چه اشتراک‌گذاری تحقیقات و ظرفیت‌ها وجود دارد.
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *