ترامپ به دنبال تشدید جنگ در سراسر جهان/اختیارات پنتاگون برای حمله نظامی افزایش یافته است

21:30 - 22 فروردين 1396
کد خبر: ۲۹۷۵۰۸
نشریه گاردین در گزارشی نوشت: اقدام اخیر واشنگتن در سوریه توجه بسیاری را در جهان به خود جلب کرده و تعدادی از کشورها این اقدام دونالد ترامپ را تأیید و تعدادی دیگر از کشورها نیز آن را مورد انتقاد قرار داده‌اند اما کمتر به مداخله نظامی خطرناک دولت وی در دیگر نقاط جهان پرداخته شده است.
به گزارش گروه بین‌الملل ، نشریه گاردین در گزارشی به بررسی حمله اخیر آمریکا به پایگاه نظامی سوریه پرداخته و نوشت: دونالد ترامپ به دنبال تشدید جنگ نه تنها در سوریه بلکه در سراسر جهان است.

گاردین می‎نویسد: اقدام اخیر آمریکا در سوریه توجه بسیاری را در جهان به خود جلب کرده و تعدادی از کشورها این اقدام ترامپ را تأیید و تعدادی دیگر از کشورها نیز آن را مورد انتقاد قرار داده‌اند اما کمتر به مداخله نظامی خطرناک واشنگتن در دیگر نقاط جهان پرداخته شده است.
 
 ترامپ
 

در این گزارش آمده است: دولت ترامپ آشکارا پذیرفته که به عنوان گام بعدی در سوریه هیچ برنامه‌ای ندارد و تعدادی از مقامات دولت و کنگره نیز به دنبال تغییر براندازی دولت سوریه هستند اما برای بعد از آن هیچ برنامه‌ای ندارند و به نظر می‌رسد کسی به این مطلب توجهی نکرده است که «دیمیتری مدودف» نخست وزیر روسیه بعد از این اقدام اعلام کرد حمله نظامی به سوریه آمریکا را در فاصله کوتاهی از جنگ با روسیه قرار داده است، قدرتی هسته‌ای با هزاران کلاهک.

این پایگاه خبری در ادامه نوشت: به همان اندازه که این موضوع نگران کننده است، ما باید از مرگ غیرنظامیان در خاورمیانه نیز نگران باشیم، مرگ 1000 نفر تنها در ماه مارس در خاورمیانه که در پی دخالت مستقیم عوامل دولت آمریکا طی هفته‌های گذشته جان خود را از دست داده‌اند.
 
 
جنگنده های امریکایی 

گاردین افزود: اخیرا در عراق 200 نفر از غیرنظامیان در پی عملیات ائتلاف آمریکا جان خود را از دست داده‌اند که ادعا می‌شود برای مبارزه با داعش انجام شده است و همچنین کشته شدن تعدادی از کودکان و غیرنظامیان در یمن.

این نشریه در ادامه افزود: علاوه بر این دولت ترامپ اعلام کرده که اختیارات پنتاگون را در اتخاذ تصمیمات جنگی نیز افزایش داده است.

در ادامه این گزارش نوشته شده است: دولت ترامپ در اقدامی دیگر ناوگروهی را روانه شبه جزیره کره کرده و اعلام کرده که این اقدام نوعی نمایش قدرت است.
 
 کره شمالی
 
 
گاردین در ادامه نوشت: در رأس تمامی این دیوانگی‌ها این امر قرار دارد که 16 سال بعد از آغاز جنگ آمریکا در افغانستان، افسران آمریکا اعلام کرده‌اند که نیاز به سربازان بیشتر در افغانستان وجود دارد.

گاردین در بخش دیگری ادامه داد: آغاز جنگ با کشورهایی مانند ایران و کره شمالی و سوریه نه تنها مشکلی را حل نکرده بلکه اقدامات آمریکا طی 15 سال گذشته را نیز زیر سوال می‌برد، مداخله در امور دیگر کشورها و براندازی سران آنها که تنها باعث هرج و مرج و تخریب بیشتر، میلیاردها دلار هزینه و از میان رفتن زندگی میلیونها نفر شده است.

گاردین نوشت: با آغاز جنگ با کشورهایی که قدرت نظامی قابل توجهی دارند، دونالد ترامپ آمریکا و جهان  را در مسیری فاجعه‌بار قرار خواهد داد.










ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *