95 درصد فرودگاه شعیرات کاملا سالم است/ تنها 9 هواپیمای مستهلک، تخریب شدند/ رسوایی نظامی آمریکا در حمله به شعیرات+فیلم

15:00 - 20 فروردين 1396
کد خبر: ۲۹۷۰۴۶
دسته بندی: سیاست
اسداللهی کارشناس ارشد مسائل منطقه ای، گفت:آمریکایی ها پس از حمله به پایگاه شعیرات مدعی شدند که هواپیماهای مستقر در این پایگاه و مخازن سوخت آن را منهدم کرده‌ا‌ند اما اکنون که ما در این پایگاه قرار داریم متوجه می شویم که بالای 95 درصد فرودگاه کاملا سالم است.
شعیرات
به گزارش خبرنگار گروه سیاسی ، مسعود اسداللهی کارشناس مسائل غرب آسیا طی مصاحبه‌ای از فرودگاه شعیرات حمص که چندی پیش مورد تجاوز موشک‌های آمریکایی قرار گرفته بود، با اشاره به ادعاهای آمریکایی ها مبنی بر خسارت وارده به این پایگاه نظامی، اظهار کرد: آمریکایی ها پس از حمله به پایگاه شعیرات مدعی شدند که هواپیماهای مستقر در این پایگاه و مخازن سوخت آن را منهدم کرده‌ا‌ند اما اکنون که ما در این پایگاه قرار داریم متوجه می شویم که بالای 95 درصد فرودگاه کاملا سالم است.
 
وی ادامه داد: تمامی زیرساخت های فرودگاه شعیرات، اعم از برج مراقبت و باند فرودگاه کاملا سالم هستند و برخلاف ادعای منابع غربی، فرودگاه مزبور ویران نشده بلکه تنها به آن خسارات جزئئ وارد شده است.
 
اسداللهی تصریح کرد: در میان هواپیماهای مستقر در فرودگاه شعیرات، تنها 9 الی 10 فروند هواپیمای غیر قابل استفاده و مستهلک منهدم شده‌اند.

این کارشناس مسائل غرب آسیا گفت: مشاهدات میدانی از فرودگاه شعیرات و تطبیق آن با تبلیغات آمریکایی‌ها حکایت از یک رسوایی نظامی برای واشنگتن دارد که مدعی ابرقدرتی است و عملیات آمریکا در حمله به فرودگاه شعیرات را باید یک شکست نظامی برای آمریکا محسوب کرد.

وی افزود: یکی از اهداف آمریکایی ها از حمله اخیر به سوریه، ارائه پاسخ به افکار عمومی داخل و خارج آمریکا بود مبنی بر اینکه ما همچنان قدرت اول نظامی دنیا هستیم و این حمله ناتوانی آمریکا را نمایان کرد.

اسداللهی با اشاره به شرایط فرودگاه شعیرات برای انجام عملیات، گفت: این فرودگاه کاملا آماده انجام عملیات است و پروازها در آن انجام می‌گیرد و هواپیماها  در آن فرود می‌آیند.


برای دیدن فیلم این مصاحبه اینجا کلیک کنید
 



ناشناس
|
-
|
۱۸:۱۶ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۰
0
0
موشک با دقت بسیار بالا به برخی آشیانه ها برخورد نموده. در اشیانه که هواپیمای مستحلک نگهداری نمی شود
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *