دستور شروع مراحل انتخابات ریاست جمهوری را اعلام می کنم/ مصداق تبلیغات زودهنگام به روایت رحمانی فضلی

8:26 - 22 فروردين 1396
کد خبر: ۲۹۶۹۱۹
دسته بندی: سیاست ، عمومی
رحمانی فضلی تاکید کرد: به لطف خداوند وزارت کشور، شورای نگهبان و مجلس شورای اسلامی یک انتخابات آزاد و سالم و باشکوه را تدارک دیده اند.
بهوزیر کشور گزارش خبرنگار گروه سیاسی ، عبدالرضا رحمانی فضلی صبح امروز سه شنبه طی سخنانی در ستاد انتخابات کشور با تبریک روز میلاد حضرت امیرالمونین(ع) اظهار کرد: امروز 22 فروردین ماه خداوند متعال توفیق داده که ملت عزیز ایران در نعمت استقلال و آزادی و تعیین سرنوشت خود و کشور نقش داشته باشد و برای انتخابات بزرگ دوازدهمین دوره ریاست جمهوری و پنجمین دوره شوراها آماده شود.

وی ادامه داد: مردم سالاری دینی الگویی از حکومت است که مبتنی بر عدالت و حریت و تعالی انسان است.

وزیر کشور در ادامه بیان داشت: به همه فرمانداران عزیز در سراسر کشور شروع مراحل انتخابات ریاست جمهوری را اعلام می کنم؛ امیدوارم همه ی مجریان و ناظران و دست اندرکاران امر انتخابات و همچنین حامیان نامزدها و رسانه ها و مطبوعات و رادیو و تلویزیون و سایر قوا و نیروهای موثر در امر انتخابات اعم از نیروی انتظامی ضمن حفظ رعایت کامل بی طرفی و رعایت مر قانون موجبات برگزاری یک انتخابات باشکوه و با مشارکت بالا را فراهم آورند.

وزیر کشور تصریح کرد: از همه ی نامزدها که خود را در این مسابقه خیرات در معرض انتخابات عموم مردم قرار می دهند و همچنین حامیان آنها درخواست دارم که در ایجاد فضای تعاملی مثبت که مبتنی بر اخلاق و قانون است یاری رسانند تا بدین ترتیب در انتخابات پیش رو شاهد مشارکت گسترده تری باشیم.

رحمانی فضلی تاکید کرد: به لطف خداوند وزارت کشور، شورای نگهبان و مجلس شورای اسلامی یک انتخابات آزاد و سالم و باشکوه را تدارک دیده اند.

وی در ادامه در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه آیا با تبلیغات زودهنگام برخی نامزدها برخورد به عمل می آید یا خیر؟ گفت: تبلیغات زودهنگام قطعا تخلف است و باید مراعات شود، همه اشخاص و احزاب و گروهها و حامیان آنها به ویژه رسانه ها منتسب از آنها که از بودجه عمومی استفاده می کنند باید در این رابطه مراقبت داشته باشند و توجه داشته باشند که بهره گیری از بیت المال در امر انتخابات جرم محسوب می شود.

وی ادامه داد: البته در برخی از موارد که ممکن است که شائه تبلیغات زودهنگام باشد صرفا دعوت گروهها و جناح ها به مشارکت در انتخابات است که ما آن را مصداق تبلیغات زودهنگام نمی دانیم.

وزیر کشور بیان داشت: همه کسانی که خود را به عنوان کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری مطرح می کنند اشخاص شناخته شده ای هستند از این رو تبلیغات زودهنگام آنها و عدم رعایت قوانین یک تصویر نامناسبی از آنها در افکار عمومی ایجاد می کند.

رحمانی فضلی در پاسخ به سوالی که پاسخ احراز صلاحیت های کاندیدای ریاست جمهوری چه زمانی به طور قطعی اعلام می شود خاطرنشان کرد: شورای نگهبان طبق قانون می تواند بررسی صلاحیت داوطلبان را علاوه بر مهلت تعیین شده قانونی برای 5 روز دیگر تمدید کند اما علی القاعده تا ششم و هفتم اردیبهشت ماه که روزهای قبل آغاز تبلیغات انتخابات است باید نتایج نهایی را اعلام دارد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *