رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

ایکس باکس جدید را بشناسید + مشخصات

21:45 - 19 فروردين 1396
کد خبر: ۲۹۶۷۸۵
دسته بندی: فضای مجازی ، عمومی
چند ماه بعد از نمایشگاه E3 مایکروسافت تصمیم گرفت جزییات بیشتری درباره کنسول جدید خود بانام فنی «ایکس باکس اسکورپیو» / Xbox Scorpio منتشر کند.
به گزارش گروه فضای مجازی، مشخصات فنی اسکورپیو به‌عنوان نسل میانه پلتفرم ایکس باکس وان در نظر گرفته‌شده تا بعداً با ورود ایکس باکس وان اس / Xbox One S نسل جدید کنسول‌های گیم مایکروسافت تکمیل شود.

هدف اصلی از عرضه اسکورپیو ورود به گیمینگ 4K است تا بتواند پلی‌استیشن 4 پرو را به‌عنوان رقیب جدی خود، پشت سر بگذارد چراکه پرفورمنس اسکورپیو 6TFLOPs تعریف‌شده است درحالی‌که این رقم در پلی‌استیشن 4 پرو حدود 4.12TFLOPs است.

پروژه اسکورپیو از پردازنده ادیت شده AMD Jaguar SoC بهره می‌برد که مانند گذشته معماری 8 هسته‌ای با 4 مگ کش را با سرعت 2.3 گیگاهرتز یدک می‌کشد. (ایکس باکس وان 1.75 گیگاهرتز است) که درواقع 30 درصد قوی‌تر از ایکس باکس وان است.

گرافیک / GPU نیز از 12 واحد به 40 واحد ارتقاء پیداکرده و کلاک اسپید آن به 1172 مگاهرتز رسیده که این رقم در ایکس باکس وان 853 مگاهرتز و در پلی‌استیشن 4 پرو نیز 911 مگاهرتز است که نشان از سرعت‌بالای تراشه دارد.

ایکس باکس جدید را بشناسید + مشخصات 

بنابراین سرعت پردازش گرافیکی در اسکورپیو 4.6 برابر بیشتر از ایکس باکس وان است چراکه می‌تواند 6TFLOPs را در مقایسه با 1.31TFLOPs در ایکس باکس وان مدیریت کند.

ایکس باکس وان 8 گیگ رم از نوع DDR3 در خود جای‌داده اما استاندارد رم روی اسکورپیو GDDR5 است و درحالی‌که پلی‌استیشن 4 پرو 8 گیگ دارد، برای اسکورپیو 12 گیگ رم تعریف‌شده که سیستم‌عامل 4 گیگ را در اشغال خود می‌گیرد و 8 گیگ آزاد است که در اصل 3 گیگ بیشتر از پلی‌استیشن 4 پرو دارد.

هارد 2.5 اینچی 1 ترابایتی سریع‌تر از قبل، درایو بلوری یو اچ دی، نصب مستقیم دایرکت ایکس در سخت‌افزار، سیستم دالبی اتم؛ از دیگر ویژگی‌های اسکورپیو است.

اگر کاربر نمایشگر 4K نداشته باشد مایکروسافت به‌طور خودکار با کاهش رزولوشن به 1080 کیفیت تصویری را در حد متناسب نگه خواهد داشت.

/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *