رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

صادرات نفت خام ایران به "هند" به 540 هزار بشکه در روز افزایش یافت

3:53 - 20 فروردين 1396
کد خبر: ۲۹۶۶۸۶
صادرات نفت خام ایران به هند در سال 2016-2017 با افزایش سه برابری نسبت به سال گذشته به 540 هزار بشکه در روز رسید.
صادرات نفت خام ایران به
به گزارش سرویس بین الملل  براساس اطلاعات نهادهای کشتیرانی که روز شنبه در رسانه های هند منتشر شد ،واردات نفت هند از ایران در ماه فوریه (بهمن- اسفند) نسبت به ماه پیش از آن 17 درصد افزایش یافته است .
 
این افزایش صادرات باعث شد جمهوری اسلامی ایران بتواند جایگاه خود را از عراق پس بگیرد و همانند دوران پیش از تحریم به دومین تامین کننده نفت هند تبدیل شود.
 
مجموع واردات نفت هند از ایران در ماه فوریه 2017 میلادی به 647 هزار بشکه در روز رسید که نزدیک به سه برابر رقم محقق شده در فوریه 2016 است.
 
براساس گزارش های منتشر شده، واردات نفت هند از ایران در ماه مارس(اسفند- فروردین)
در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 4.7 درصد افزایش نشان می دهد.
 
در سه ماه نخست سالجاری میلادی نیز ،به دلیل تصمیم تعدادی از کشور های اوپک برای کاهش تولید نفت، واردات نفت هند از ایران با 92 درصد افزایش به 573 هزار 400 بشکه نفت خام در روز رسید.
 
براساس داده های منتشر شده در ماه مارس(اسفند - فروردین ) عراق دومین صادر کننده بزرگ نفت به هند و عربستان سعودی همچنان رتبه نخست صادرات نفت به هند را در اختیار دارد.
 
رفع تحریم های اقتصادی ایران سبب شد که شرکت های نفتی از جمله شرکت صنایع ریلاینس هند واردات نفت خود را از ایران افزایش دهد و ایران بتواند بخشی از بازار از دست داده خود را در هند بدست آورد.
 
صادرات نفت و میعانات گازی ایران اکنون به 2 میلیون و 800 هزار بشکه در روز رسیده است،درحالی که صادرات نفت ایران در دوران تحریم یک میلیون بشکه در روز بود.
چین و هند از بزرگترین خریداران نفت ایران به شمار می روند.
 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *