حمله موشکی اخیر به سوریه برای آمریکا چقدر آب خورد؟/ وزیر دفاع عربستان هزینه ها را پرداخت کرد

12:22 - 20 فروردين 1396
کد خبر: ۲۹۶۵۹۸
دسته بندی: سیاست ، دفاعی و مقاومت
کارشناس مسائل سیاسی درباره حمله آمریکا به پایگاه نظامی سوریه گفت: انجام چنین حملاتی عواقب خطرناکی را در برخواهد داشت و اگر ادامه بیابد ممکن است به درگیری نظامی بین روسیه و آمریکا منجر شود و از جنگ درگیری در منطقه خارج می شود و به یک بحران بین المللی تبدیل خواهد شد.
هانی زاده
حسن هانی زاده کارشناس مسائل سیاسی درگفت و گو با خبرنگار گروه سیاسی درباره تبعات حمله آمریكا به پایگاه هوایی سوریه بیان داشت: حمله اخیر آمریکا به پایگاه هوایی در اطراف حمص سوریه نقض آشکار قوانین بین المللی است و به نظر می رسد این حمله با فشار برخی از گروه های افراطی در درون ایالات متحده آمریکا و با همکاری آمریکا، عربستان، ترکیه، رژیم صهیونیستی، قطر و اردن صورت گرفته است.

وی ادامه داد: حمله اخیر از پیش طراحی شده بود که پشت آن مسئله حمله شیمیایی به منطقه خان شیخون بود که ایالات متحده بدون تشکیل یک کمیته حقیقت یاب به طور خودسر اقدام به این حمله موشکی کرد، الان این بحث ها وجود دارد که اگر چنین حملاتی از سوی آمریکا ادامه بیابد آمریکا قصد دارد سناریوی مشابه عراق و لیبی را در سوریه پیاده کند.

این کارشناس مسائل سیاسی یادآور شد: با توجه به اینکه هزینه هرموشک پرتاب شده در حدود یک و نیم میلیون دلار بوده لذا پرتاب 59 موشک به سمت سوریه حدود 100 میلیون دلار هزینه در برداشته است و هزینه این حمله توسط ملک سلمان وزیر ذفاع عربستان پرداخت شده که برخی گروه های افراطی در آمریکا قصد دارند این نمایش های نظامی آن مصیبت قدرت فروپاشیده آمریکا بازسازی کنند و اینم یک نمایش نظامی است تا همچنان ثابت کنند که ابتکار عمل نظامی را آمریکا در دست دارد.

هانی زاده در عین حال تصریح کرد: انجام چنین حملاتی عواقب خطرناکی را در برخواهد داشت و اگر ادامه بیابد ممکن است به درگیری نظامی بین روسیه و آمریکا منجر شود و از جنگ درگیری در منطقه خارج می شود و به یک بحران بین المللی تبدیل خواهد شد. 

وی درباره اینکه آیا امكان تكرار این موضوع وجود دارد، خاطرنشان کرد: بله امکان تکرار چنین حملاتی وجود دارد  و در ادامه چنین روندی سطح همکاری های روسیه و آمریکا به شدت کاهش یافته است و هدفی که آمریکا در این حملات دارد این است که نیروی هوایی سوریه را فلج کند تا توازن قدرت به نفع رژیم صهیونیستی تغییر کند.

هانی زاده درخصوص اینکه  واكنش ایران به این حمله( با توجه به حضور مستشاری ایران در سوریه) چه می تواند باشد، اظهار داشت: ایران این حمله را به شدت محکوم کرد و اگر این حملات ادامه بیابد قطعا ایران هم واکنش نشان خواهد داد.  

این کارشناس مسائل سیاسی درباره هدف اصلی  چنین حملاتی گفت: هدف اصلی تقویت گروهکهایی تروریستی است با توجه به شکستی که گروهکها در سوریه متحمل شده اند هم اکنون وضعیت گروهک های تروریستی رو به افول است و آمریکا قصد داشت که روحیه به این گروهکهای تروریستی بدهد. 

وی اذعان داشت: ضمن اینکه الان آمریکا تلاش می کند به طور مستقیم وارد بحران شده و دولت سوریه را سرنگون کند. 

هانی زاده در پاسخ به این سوال که آیا این حملات می تواند از حضور مستشاری ایران در سوریه بكاهد، گفت: ایران هرگز در مقابل حملات آمریکا کوتاه نخواهد امد و همچنان همکاری مستشاری خود را با دولت سوریه ادامه خواهد داد زیرا ایران و سوریه روابط استراتژیکی باهم دارند. 




علي
|
-
|
۱۴:۳۰ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۰
0
0
سالهاست كه صدا خوردشدن استخوانهاي امپراياليسيم همچون كمونيست بگوش ميرسد اما نمي خواهند باوركنند .
ناشناس
|
-
|
۱۶:۰۱ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۰
0
0
اگر کشور ثالثی چون عربستان یا قطر هزینه موشک و پرتاب آنها رو بر عهده گرفته باشند بدیهی است آمریکا برای چندمین بار هم می تواند این کار را انجام بدهد و به یقین با روسیه محافظه کار درگیر هم تخواهد شد چون روسیه درگیر نخواهد شد.
ناشناس
|
-
|
۱۸:۱۴ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۰
0
0
متاسفانه این حمله نه تنها هزینه ای برای امریکا نداشت بلکه منافع زیادی برایش داشت. هم دنیا به استثای 4 کشور از آن پشتیبانی کردند. 100 میلیون دلار برای اقتصاد امریکا هیچ ارزشی ندارذ تازه چندین برابرش را از عربها می گیرد با امتیازات و قراردادهایی که با او بسته می شود.
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *