پیش بینی رکورد 55 هزار مگاواتی مصرف برق در تابستان 96

9:29 - 16 فروردين 1396
کد خبر: ۲۹۵۵۵۵
دسته بندی: اقتصاد ، اقتصاد ایران
با بررسی های صورت گرفته از میزان مصرف برق در 10 سال گذشته، پیش بینی می شود مصرف برق در تابستان سال جاری به بیش از 55 هزار مگاوات برسد.
به گزارش خبرنگار گروه اقتصاد ، بررسی ها از میزان مصرف برق در سال های گذشته نشان دهنده رشد حدود 4.5 درصدی در 10 سال گذشته بوده است.

وزارت نیرو به عنوان متولی اصلی تولید و توزیع برق، برای تامین نیاز جامعه با افزایش تعداد نیروگاه ها، بهبود راندمان این مراکز به همراه کاهش تلفات تجهیزات و مدیریت مصرف در زمان پیک بار تا کنون توانسته این زیرساخت اصلی کشور را تهیه و تولید کند و در نهایت در تابستان سال گذشته رکورد 51هزار و 529 مگاوات را نیز پوشش دهد.

بر همین اساس و با توجه به آمار رشد مصرف، پیش بینی می شود تابستان امسال اوج مصرف برق به رقم بیش از 55 هزار مگاوات برسد.

محمودرضا حقی‌فام معاون هماهنگی توزيع توانير در خصوص تامین برق تابستان امسال گفت: در سال 96 نیز طبق منوال سال‌های گذشته در بخش کاهش تلفات برنامه‌های بسیار خوبی بخش توزیع در دست اقدام دارد و به دنبال کاهش تلفات شبکه توزیع به زیر 9 درصد هستیم.

وی افزود: همچنین نصب منابع ذخیره ای از جمله برنامه‌های مهم دیگر بخش توزیع برای سال 96 است که با انجام آن می‌توان هم بحث پیک سایی و مدیریت مصرف را به خوبی پیش برد و هم اینکه تأمین برق در زمان اضطراری برای نقاط حیاتی، حساس و مهم کشور به مشکل بر نخورد.

حقی فام تصریح کرد: تصمیم داریم از طریق ذخیره سازی توسط باتری در زمان غیر پیک در حدود 3000 مگاوات برق ذخیره سازی کنیم و در زمان نیاز از آن استفاده کنیم.

درهمین راستا هوشنگ فلاحتیان معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اقتصاد در خصوص برنامه این وزارتخانه برای تامین برق سال 96 گفت: تا قبل تابستان 96 و خاتمه کار دولت 500 مگاوات نیروگاه جدید وارد مدار می شود.

فلاحتیان با اشاره به بار نشستن بخش قابل توجهی از ظرفیت سازی ها در سال 96 خاطرنشان کرد: با برنامه‌ریزی های صورت گرفته در سال جاری رکورد خواهیم زد، به گونه ای که 3 هزار و 600 مگاوات نیروگاه جدید وارد مدار خواهد شد، که بخش قابل توجهی از آن مربوط به بخش بخار نیروگاه‌های گازی است که راندمان نیروگاه های قبلی را افزایش می دهد.

با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته امیدواریم تابستان پیش رو بدون قطعی برق برنامه‌ریزی شده پشت سر گذاشته شود.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *