امروز بزرگترین مشکل کشور فروش نفت خام است/ نمی توان وزیر بود و همزمان کارخانه داری کرد/ همه مسئولان نظام باید در اتاق شیشه ای قرار گیرند

17:06 - 14 فروردين 1396
کد خبر: ۲۹۴۹۹۱
دسته بندی: سیاست ، عمومی
وزیر اسبق آموزش و پرورش خاطر نشان کرد: نمی توان در یک نظام هم قدرت داشت و هم ثروت اندوزی کرد به عبارت دیگر نمی توان وکیل و وزیر و استاندار بود و همزمان کارخانه داری کرد؛ نباید در جایگاه مسئولیت نظام از رانت برای رسیدن به ثروت استفاده کرد.
حاجی بابایی
به گزارش خبرنگار گروه سیاسی ، حمیدرضا حاجی بابایی از نامزدهای منتخب جبهه مردمی نیروهای انقلاب امروز (دوشنبه) طی سخنانی در جلسه  کمیته اقشار جبهه مردمی با اشاره به ضروریاتی که موجب تشکیل این جبهه شد، اظهار کرد: آغاز حرکت جبهه مردمی نیروهای انقلاب به دلیل تهدیداتی بود که پیش روی کشور قرار داشت و مشکلاتی را برای رسیدن به اهداف بلند انقلاب اسلامی ایجاد کرده بود.

وی ادامه داد: دوستان ما در تشکیلات انقلابی تصمیم گرفتند تا یک حرکت قدرتمند ملی را شکل دهند تا بتوانند به وضع موجود "نه" بگویند.

حاجی بابایی تصریح کرد: وضعیت موجود در کشور علی‌رغم اینکه از طرف دوستان به عنوان یک حرکت غیر قابل قبول تلقی می شود اما حامیان و پشتیبانان قدرتمندی دارد؛ البته باید توجه داشت که به دلیل عملکرد غیر موفقی که توسط رقبای ما شکل گرفته است یک فرصت مغتنم پیش روی نیروهای جریان انقلاب قرار گرفته است.

رئیس کمیسیون تلفیق برنامه ششم مجلس با بیان اینکه مهمترین تهدیدات پیش روی کشور در حوزه مسائل اقتصادی تعریف شده است، بیان داشت: در طول سالهای گذشته یکی از چالش های جدی که پیش روی مسئولان و جناح های سیاسی کشور بوده است نوع نگاه به قانونگذاری و نوع نگاه به مسئولیت ها و چگونگی رفع مشکلات بوده است.

وی تصریح کرد: آنچه که در حوزه مسائل اقتصادی پیش روی ما قرار دارد عبارت است از 80 بند برنامه ششم و 24 بند سیاست های اقتصاد مقاومتی؛ که بر اساس خواسته نظام و نیازهای کشور این بندهای قانونی تدوین و تنظیم شده است و ما با استناد به این بندهای قانونی 22 اولویت را به عنوان مشکل و درد اجتماعی تعیین و تقسیم بندی کرده ایم.

حاجی بابایی با اشاره به مقولاتی که در بخش اقتصادی مدنظر قرار گرفته است، گفت: موضوعاتی مانند رونق اقتصادی شامل اشتغال، سرمایه گذاری، بهره وری، بهبود محیط کسب و کار، ارتباط با کشورهای هدف، مشتری مداری و سایر موارد به صورت کارشناسی برای جهش اقتصادی کشور مدنظر قرار گرفته است.

رئیس کمیسیون تلفیق برنامه ششم مجلس با بیان اینکه طبق برنامه ششم توسعه هر سال باید 770 هزار میلیارد سرمایه گذاری در کشور جذب شود، گفت: بخش زیادی از نقدینگی موجود در کشور به دلیل برداشت از جیب مردم و بانک مرکزی و سایر موارد فریز شده است اما به طور کلی باید گفت که امکان جذب سرمایه گذاری مطابق با مقدار مصوب در برنامه ششم در بخش بانکی و خارجی وجود دارد.

این نامزد انتخاباتی جبهه مردمی در ادامه بیان داشت: درحال حاضر آنطور که مسئولان دولتی می گویند نرخ بیکاری در کشور 12.6 است و طبق برنامه ششم قرار است هر سال 8 دهم از نرخ بیکاری کاهش یابد. این امر بدین معناست که باید در ابتدای امر میزان افراد جویای کار در یکسال مشخص شوند؛ مسئولان دولتی معتقدند تعداد افراد جویای کار در یک سال یک میلیون است اما ما اعتقاد داریم که تعداد این افراد 1 میلیون و 200 هزار نفر در سال است یعنی هر سال باید 1 میلیون و 200 هزار شغل جدید ایجاد کنیم تا نرخ بیکاری ثابت بماند و اگر مطابق برنامه ششم می خواهیم در سال 1400 نرخ بیکاری را به 8.6 برسانیم باید سالانه 2 میلیون شغل ایجاد کنیم.

حاجی بابایی بزرگترین مشکل کشور را در حوزه اقتصادی را فروش نفت خام دانست و بیان داشت: امروز یک تفکر در کشور حاکم است که می گوید واردات بنزین ارزانتر از تولید این محصول در داخل است اما یک تفکر دیگر معتقد است ما باید بنیه تولید داخلی را تقویت کنیم تا امنیت اقتصادی کشور تأمین شود و نگرانی بابت تحریم ها وجود نداشته باشد.

وزیر اسبق آموزش و پرورش در ادامه با اشاره به برنامه های تدوین شده در حوزه آموزشی اظهار داشت: در بخش آموزش و پرورش و آموزش عالی مهمترین عنصری که باید به کار گرفته شود تا رشد 8 درصدی محقق گردد کاربست علم و فناوری است؛ متأسفانه در کشور ما میان تولید علم و به کارگیری آن فاصله زیادی وجود دارد که پرکردن این فاصله در زمره 5 اولویت کشور می باشد.

حاجی بابایی در ادامه به اجرای ناموفق طرح سلامت اشاره کرد و  گفت: از روز اول اجرای طرح سلامت با توجه به نگاه اقتصادی که به آن بود و با توجه به انحراف صورت گرفته در نوع هزینه و تخصیص اعتبارات این طرح و انتقال آن به سمت هزینه های غیر ضرور یک بن بست جدی ایجاد شد و به نظر می رسد ادامه این طرح نیز بسیار سخت باشد.

این نامزد انتخاباتی جبهه مردمی در ادامه تصریح کرد:  با همراهی وهمکاری قوه قضائیه 40 مؤلفه مهم و تأثیرگذار در مقوله قضایی مورد بحث و بررسی قرار گرفت و قوانین مرتبط با آن تنظیم شد و همه نیازهای قوه قضائیه اعم از اعتبارات و نیروی انسانی در آن لحاظ گشت و این امر می تواند مشکلات در این حوزه را تا حد زیادی رفع کند.

وی با اشاره به قدرتمند ترین حرکتی که در برنامه ششم انجام گرفت، گفت: مبارزه با اشرافی گری قدرتمندترین حرکتی بود که در برنامه ششم انجام گرفت و خوشبختانه پیشرفت و موفقیتی 90 درصدی داشت؛ بحث مبارزه با اشرافی گری و نگاه شفاف مردم به مسئولان یکی از مباحث بسیار مهم است که در یکی از مواد برنامه ششم مدنظر قرار گرفته است.

وزیر اسبق آموزش و پرورش ادامه داد: همه مسئولان و مدیران نظام بدون استثنا به غیر از خورشید تابان نظام مقام معظم رهبری که کاملا برای مردم مبرهن است باید در اتاق شیشه ای قرار گیرند و همه دریافتی های آنها مشخص شود و همه آنها باید طی یک فیش حقوق دریافت کنند و گزارشات مربوط به پرداختی های آنها باید به دیوان محاسبات و سازمان بازرسی کل کشور ارائه شود و به اطلاع عموم برسد.

حاجی بابایی در پایان خاطر نشان کرد: نمی توان در یک نظام هم قدرت داشت و هم ثروت اندوزی کرد به عبارت دیگر نمی توان وکیل و وزیر و استاندار بود و همزمان کارخانه داری کرد؛ نباید در جایگاه مسئولیت نظام از رانت برای رسیدن به ثروت استفاده کرد.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *