فخیم زاده: هیچ شباهتی بین علی البدل و سایر کارها وجود ندارد/ مقدم : طرح اولیه این سریال دو سال و نیم قبل ارائه شد

17:30 - 14 فروردين 1396
کد خبر: ۲۹۴۹۲۸
دسته بندی: فرهنگی ، عمومی
سیروس مقدم در نشست خبری سریال علی البدل از ارائه شدن طرح اولیه این سریال در دو سال و نیم قبل سخن گفت.
نشست سریال علی البدل تا دقایقی دیگر آغاز می شود

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی نشست خبری سریال علی البدل با حضور سیروس مقدم به عنوان کارگردان ، مهدی فخیم زاده ، محسن طنابنده، هادی کاظمی ، هومن حاجی عبدالهی و بهرام افشاری در قیطریه برگزار شد.

سیروس مقدم در این نشست گفت: هیچ گاه تلاش نکردیم که در یک موقعیت واحد و یک ژانر خاص در جا بزنیم چرا که در ذات هنر خلق چیزهای جدید وجود دارد و همین باعث می شود که هنرمند فکر کند که در جا نزده است.

وی ادامه داد: ژانر کارهای ما در سالهای اخیر نشان داده که ما در جا نزده ایم.

مقدم تصریح کرد: زمانی که ما پایتخت را شروع کردیم بازخوردهای جدیدی را دریافت کردیم و از این جهت ممکن است تغییردر ذائقه مخاطب در ابتدا کمی مشکل باشد اما به مرور اتفاق های بهتری می افتد .

این کارگردان اظهار کرد: ما سریال علی البدل با این ریسک شروع کردیم که در کارنامه خود سابقه پایتخت و سایر آثار را داشتیم و به همین دلیل می دانستیم که ناخودآگاه وارد فضای جدیدی می شویم که در آن مخاطبان این سریال را با سریال پایتخت مقایسه می کنند.

وی یادآور شد : طرح اولیه علی البدل دو سال و نیم قبل ارائه شد و این طرح در ابتدا یک سیناپس اولیه بود و دشواری آن این بود که باید در یک فصل مناسب ساخته می شد و به همین دلیل چند سال عقب افتاد.

محسن طنابنده در ادامه این نشست اظهار کرد: سریال علی البدل خیلی قبل تر از کارهایی مانند ایران برگر در تلویزیون مطرح شده بود اما ساخت آن به دلایل مختلف عقب افتاده بود.

وی افزود: این داستان و سایر داستانها به لحاظ موضوع بارها گفته شده اما به یاد دارم که طرح اولیه این سریال را زمانی که به یک چشمه آبگرم در یک روستا رفته بودم دریافت کردم.

وی تصریح کرد: از نظر من قصه هر چیزی را که لازم دارد، باید داشته باشد و در هیچ کجای دنیا نمی توان مشاهده کرد که درباره تمامی شخصیتهای یک فیلمنامه توضیح داده شده باشد.

طنابنده همچنین گفت: به خاطر کم طاقتی مردم ومواردی شبیه به آن سریال علی البدل یا سریالهای دیگری مانند بره بره بهتر است که در یک ناکجا آباد روایت شود.

مهدی فخیم زاده نیز در ادامه این نشست گفت: در این نوع ژانر تا به حال کار نکرده بودم و همچنین کار کردن با سیروس مقدم برایم جذاب بوده است.

وی ادامه داد: نکته ای که از ابتدا برای من خیلی جذاب بود طرح قصه بود که چند خطی بود و داستان آن هم در یک ناکجا آباد روایت می شد .

این بازیگر تصریح کرد: یکی از خصوصیات کار ما این است که وقتی بتوان قصه ای را در دو خط خلاصه کرد یعنی اینکه آن اثر ، کار خوبی است و علی البدل این ویژگی را در خود داشت.

وی خاطر نشان کرد: از لحاظ داستانی باید گفت که همه چیز تاکنون در دنیا گفته شد و هیچ چیز جدیدی وجود ندارد اما چگونه گفتن آن مهم است و از این جهت هیچ شباهتی بین این قصه و سایر کارها وجود ندارد.

برای تماشای عکس های این نشست خبری اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام/




بیننده
|
-
|
۲۳:۴۴ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۵
0
0
بسیار تا بسیار عالی بود
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *